در ایران به علت پتانسیل بالای خورشیدی با دستگاهی که از آینه و یک موتور پیستونی ساخته می شود می توان به تولید برق رسید.

حق پرست، مدیر گروه انرژی های نو پژوهشگاه نیرو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: یک سیستم متمرکز کننده نقطه ای با ظرفیت 10 کیلوواتی که به ذخیره سازی برق تولیدی از طریق خورشید در طول روز می پردازد.

وی عنوان کرد: ساخت این سیستم با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه ساخت آینه و سازه های سیستم ردیابی است.

وی در خصوص کارکرد این دستگاه گفت: این سیستم با تمرکز نور خورشید در نقطه کانونی با دمای 800 درجه سانتی گراد و قرار گرفتن یک موتور پیستونی در این ناحیه با استفاده از حرکت متمرکز شده برق را تولید می کند.

وی خاطر نشان کرد: این سیستم نسبت به سایر انواع نیروگاه ها بالاترین بازده را دارد تا با توجه به پتانسیل بالای انرژی خورشیدی در کشور به منظور دستیابی به تکنولوژی دقیق و خاص هم اکنون در کشور یک نمونه در محوطه پژوهشگاه نیرو نصب شده و در حال بهره برداری و تزریق برق به شبکه سراسری کشور می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود کیفیت و عملکرد آن با نمونه های ساخته شده توسط کشورهای پیشرفته جهان مطابقت دارد، هزینه تمام شده آن در حدود 40 درصد کمتر می باشد.

وی در پایان گفت: با استفاده از ذخیره سازی برق توسط این دستگاه در طور روز می توان مصرف شبانه روزی یک روستای کوچک، یک پاسگاه مرزی و یا یک واحد صنعتی را تأمین کرد./ح
برچسب ها: آینه ، برق ، موتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
عیدمحمد
۰۷:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
درموردبرق توسط آیینه معلومات ارزنده ومفید رامیخواهم
آخرین اخبار