رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: مسوولان قضایی و قضات باید ضمن نقش آفرینی در مسایل اجتماعی، موج آفرینی مثبت در جامعه داشته باشند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان حجت الاسلام علی توکلی در اولین جلسه شورای قضایی استان کرمان در سال جدید ایجاد ارتباط هر چه بیشتر بین مردم و دستگاه قضایی را به سود مردم دانست و افزود: هرچه میزان آگاهی افراد جامعه از مسایل حقوقی افزایش یابد، میزان مراجعات به دستگاه قضایی کاهش می یابد.
وی گفت: آگاهی نداشتن از قوانین و مقررات و سهل انگاری ازسوی مردم و مسوولان باعث تشکیل پرونده در مراجع قضایی می شود.
وی افزود: بی دقتی و نداشتن نظارت کافی مدیران نیز از دیگر دلایل تشکیل پرونده در دستگاه قضایی به شمار می رود.
حجت الاسلام توکلی تصریح کرد: باید با برگزاری جلسات مختلف، قوانین و مقررات به مردم یادآوری ومسایل قضایی مرتبط با آنها مطرح شود.
وی در ادامه به برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضاییه اشاره و اعلام کرد: در این هفته بیش از 30 عنوان برنامه در حوزه های مختلف مراسم، مسابقات، برنامه های فرهنگی و هنری و نشست ها برگزار می شود.
وی تاکید کرد: همواره باید در طول سال در راستای افزایش دانش حقوقی مردم جامعه گام برداشته شود و هفته قوه قضاییه فرصت بسیار خوبی برای انجام این کار به شمار می رود.
رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای بیان عملکرد و خدمات انجام شده در دستگاه قضایی به شمار می رود. /س



برچسب ها: قضایی ، کرمان ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.