استاندار خراسان شمالي در بازدید از پروژه راه آهن بجنورد- مشهدگفت: این پروژه ، بزرگترين طرح عمراني مصوب و در حال اجرا در طول سال هاي بعد از انقلاب اسلامي در استان است.

  


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمود احمدی بیغش با بازديد از پروژه راه آهن بجنورد – مشهد،از نزديك در جريان روند ساخت و احداث اين پروژه قرار گرفت.

وی دراین بازدیدگفت: اين پروژه با اعتباري افزون بر 15 هزار ميليارد ريال با طول مسافت 302 كيلومتر، با همكاري شركت آستان قدس رضوي و كنسرسيوم متشكل از چند شركت خارجي، از 5 ماه پيش آغاز شده و امیدواریم در مدت زمان تقريبي 48 ماه يا 4 سال انجام و به بهره برداري برسد.

استاندار خراسان شمالی با تاكيد بر اين كه اين پروژه يك طرح فراملي است كه به بهبود زير ساخت هاي اقتصادي، تجارت خارجي و به وِيژه صنعت كشاورزي به عنوان مزيت نسبي استان خواهد انجاميد، گفت:همچنین این پروژه ، راه آهن سراسري را در طول راه مواصلاتي خود از بن بست خارج خواهد ساخت.

وی افزود: در فاز اول اين طرح، ابتدا راه آهن مسير بجنورد - مشهد در طول زمان پيش بيني شده به بهرداري می رسد و سپس در فاز دوم روند احداث را آهن بجنورد - گرگان آغاز خواهد شد.

وي همچنين در ادامه، از سفر محمود احمدي نژاد رييس جمهور به استان در طول هفته جاري خبر داد و تصريح كرد: همزمان با حضور رييس جمهور در استان، پروژه عظيم راه آهن بجنورد – مشهد مورد كلنگ زني واقع خواهد شد.

مقام عالي دولت در استان همچنين با اشاره به افتتاح و بهره برداري از چندين پروژه مهم عمراني در استان در طول سفر رييس جمهور اضافه كرد: افتتاح و بهره برداري از 11 هزار مسكن مهر، پروژه آب رساني سد شيرين دره به بجنورد كه نزديك به سه ماه است مورد استفاده قرار گرفته، پروژه آبرساني از سد بيدواز به اسفراين، پروژه آب رساني به شهر گرمه و جاجرم، سد گلول شيروان، آمفي تئاتر و سالن ورزشي مجموعه توانبخشي اختصاصي جانبازان استان و نيز افتتاح بيمارستان فاروج و بهره برداري از90 كيلومتر راه آسفالت روستايي و گاز رساني به شهر صفي آباد و لوجلي از جمله طرح هايي است كه در اين هفته توسط رييس جمهور مورد افتتاح واقع خواهد شد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در مجموع 14 پروژه در طول سفر رييس جمهور مورد بهره برداري يا كلنگ زني قرار مي گيرد كه از اين ميان اعتباري بالغ بر 2 هزار و 890 ميليارد ريال براي پروژه هاي افتتاحي، 2 هزار و 400 ميليارد ريال تسهيلات دريافتي توسط پروژه هاي افتتاحي و 15 هزار ميليارد ريال براي پروژه هايي كه قرار است مورد كلنگ زني واقع شوند اختصاص داده شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.