پس از آنکه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، معترضان در کشورش را "گروهی تروریست" خواند، دولت آمریکا از مقامات ترکیه خواست از عنوان کردن برخی "لفاظی های بی فایده" پرهیز کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه آمریکا برای پنجمین بار طی هفته گذشته است که در مورد تنش ها در ترکیه اظهار نظر می کند، جنیفر پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: ما قطعا همچنان از افرادی که به طور مسالمت آمیز برای بهره گیری از آزادی بیان خود تظاهرات می کنند، حمایت می کنیم و از مسئولان ترک می خواهیم از لفاظی ها و تفسیرهای بی فایده که هیچ کمکی به آرام تر کردن اوضاع در آن کشور نمی کند، پرهیز کنند.
 
این مقام آمریکایی بدون اشاره به اردوغان گفت اکثر افرادی که در ترکیه تظاهرات می کنند، شهروندان عادی هستند که می خواهند از حق خود در بیان آزاد عقاید استفاده کنند.
 
پساکی یادآور شد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا این هفته در مورد برگزاری تجمعات و واکنش خشونت آمیز پلیس به این تجمعات با احمد داود اوغلو همتای ترک خود گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ترکیه یکی از متحدان نزدیک در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که در مورد بسیاری از موضوعات با ما همفکری دارد ولی این را هم باید یادآور شد که واشنگتن در مورد برخی از موضوعات از جمله مسئله حقوق بشر با آنکارا اختلاف نظر دارد و موضوع تنش های اخیر در ترکیه نیز یکی از همین موارد اختلاف است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار