وزيران دفاع کره جنوبي و آمريکا روز شنبه متعهد شدند ائتلاف قوي با يکديگر را به منظور جلوگيري از تهديدهاي بالقوه کره شمالي که در تلاش براي مسلح کردن خود با موشک و تسليحات هسته اي است ، حفظ کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ ؛ کيم کوان جين وزير دفاع کره جنوبي در حاشيه نشست امنيتي آسيا در سنگاپور با چاک هيگل همتاي آمريکايي خود ديدار کرد . اين نخستين ديدار وزراي دفاع آمريکا و کره جنوبي از زمان قرار گرفتن هيگل در اين سمت از ماه فوريه به شمار مي رود . 

ليم کوان بين معاون وزير دفاع کره جنوبي گفت وزير دفاع کره جنوبي در اين نشست گفت :ما بايد ائتلاف دوجانبه را تقويت کنيم تا بتوانيم از يک توان بازدارندگي مشترک در برابر کره شمالي برخوردار باشيم.وي افزود وزيران دفاع آمريکا و کره جنوبي همچنين تاکيد کردند اقدامات تحريک آميز و تهديدهاي کره شمالي غيرقابل قبول است و اين کشور فقير در صورتي که به تلاش براي توسعه برنامه هسته اي خود ادامه دهد با انزواي بيشتر روبرو خواهد شد . 

ليم تصريح کرد دو طرف همچنين موافقت کردند روابط نظامي آمريکا و کره جنوبي را تقويت و يک قدرت بازدارندگي مشترک براي واکنش به تسليحات هسته اي و متعارف کره شمالي ايجاد کنند . آمريکا پس از آنکه کيم جونگ اون رهبر جديد کره شمالي سومين آزمايش هسته اي زيرزميني اين کشور را انجام داد ، چين تنها متحد کره شمالي را تحت فشار قرار داد تا محدوديت هايي را عليه پيونگ يانگ اعمال کند.

شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز با تشديد تحريم ها عليه کره شمالي به اين آزمايش هسته اي جديد پيونگ يانگ واکنش نشان داد. کره شمالي نيز در واکنش به اين تحريم هاي جديد شوراي امنيت تهديد کرد ممکن است حمله اي هسته اي را عليه آمريکا و متحدان آن آغاز کرد . اين تهديد کره شمالي به تنش ها در شبه جزيره کره دامن زد. اما تنش ها اخيرا کاهش يافت و کره شمالي هفته گذشته فرستاده اي را به پکن اعزام کرد تا پيامي را مبني بر آمادگي پيونگ يانگ براي برداشتن گام هايي جدي درجهت احياي مذاکرات خلع سلاح هسته اي ارسال کند . 

برچسب ها: کره ، آمریکا ، جنوبی ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار