"عدنان محمود" سفیر سوریه در ایران برگزاری اجلاس بین المللی "دوستان سوریه" در تهران را اقدامی برای حل سیاسی بحران کشورش برشمرد و گفت: حاضرین در اجلاس تهران از اقدام اتحادیه اروپا برای لغو ممنوعیت ارسال اسلحه به تروریست های سوری انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  "عدنان محمود" در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: اجلاس تهران گامی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه برای پایان دادن به خشونت ها و تروریسم و همچنین برگزاری مذاکرات مردمی فراگیر و بدون پیش شرط است.

 سفیر سوریه در تهران گفت: حاضرین در این نشست درباره حل سیاسی بحران سوریه اجماع داشتند و مخالفت خود را با حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از تروریست های تکفیری و بازکردن مرزهای خود به روی آنها برای ورود به سوریه اعلام کردند.

 محمود افزود: پیام اجلاس تهران به طرف های منطقه ای و فرامنطقه ای این است که باید در سیاست های اشتباه و مخرب خود بازنگری کنند، سیاست هایی که امنیت وثبات منطقه را به خطر می اندازد و مانع موفقیت تلاش های حل سیاسی بحران سوریه می شود.

 وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی دیدگاه های روسیه و آمریکا، بحران سوریه رو به پایان است و دولت سوریه نیز از نزدیکی دیدگاه های این دو طرف استقبال کرده است.

 عدنان محمود تصریح کرد: شرکت کنندگان در اجلاس تهران همچنین از اتحادیه اروپا به علت لغو ممنوعیت ارسال اسلحه به تروریست ها انتقاد کردند و درباره تأثیر سوء این تصمیم در امنیت و ثبات منطقه هشدار دادند.

 وی افزود: اجلاس تهران چنین تصمیمی را مغایر با قوانین بین المللی و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مبارزه با تروریسم می داند.
برچسب ها: استقبال ، سفیر ، سوریه ، ایران ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار