دبير فدراسيون بين‌المللي شير ايران گفت: تشکيل خانه شير ايران به معناي رفع همه‌ي مشکلات موجود در رابطه با شير در کشور است که با وجود ضرورت شکل‌گيري سريع آن هنوز تکليفش مشخص نيست.

مهرنوش امجد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: خانه‌ي شير متشکل از توليد کننده فرآورده‌هاي شير دامداران متوليان بازار و نماينده‌ي دولت است که اين تمرکز سبب ايجاد توازن در ميزان توليد و مصرف خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه مجلس هيچ عکس‌العملي نسبت به تشکيل اين واحد که سبب تمرکز در بين نهادهاي مربوط به شير مي‌شود ادامه داد: هم اکنون هر نهادي آمار جداگانه‌ و متفاوتي از ميزان توليد و مصرف ارائه مي‌کند که اين امر مانع از ايجاد توازن در بازار مي‌شود.

امجد تشکيل خانه‌ي شير را سبب متمرکز شدن و ايجاد تعادل در بازار شير و لبنيات مي‌شود گفت: سرانه‌ي مصرف شير دنيا 195 کيلو گرم و در برخي از کشورها به بيش از 500 کيلو گرم رسيده اين در حاليکه در ايران سرانه‌ي مصرف هنوز هم زير 100 کيلوگرم است و يکي از دلايل عمده‌ي افزايش آرام و حتي افزايش نيافتن اين سرانه متمرکز نبودن مراکز مرتبط به شير است.

دبير فدراسيون بين‌المللي شير ايران افزود: ميزان توليد شير از سوي متوليان آمار کشور 8 ميليون تن و از سوي وزارت جهاد کشاورزي 12 ميليون تن است اين متفاوت بودن آمار سبب عدم ايجاد تعادل در بازار مصرف مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شیر ، مصرف ، تعادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار