رئیس اتحادیه لبنیات استان اصفهان گفت: میزان تولید شیر در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و در عین حال کیفیت شیر عرضه شده افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد شفیعی‌زاده در ارتباط با قیمت شیر در استان اصفهان اظهار کرد: قیمت خرید شیر از شرکت پگاه هزار و 50 تومان است و از بقیه شرکت‌ها هزار و 100 تومان است و قیمت آن در بازار آزاد هزار و 200 است که نسبت به قبل تغییری نکرده است و قیمت خرید شیر خام از دامداران بین 950 تا هزار تومان است.

وی ادامه داد: میزان تولید شیر در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و در عین حال کیفیت شیر عرضه شده افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تولید شیر حالت رقابتی پیدا کرده و سبب شده تولیدکنندگان نظارت بیشتری بر تولیدات خود داشته باشند و بازرسانی نیز از سوی وزارت بهداشت برای کنترل کیفیت فرستاده می‌شوند.

*شیر عرضه شده در تمام مناطق استان کیفیت یکسانی دارد

شفیعی‌زاده در ارتباط با کیفیت شیر تولید شده در استان گفت:  در گذشته تولیدکنندگان شیر مورد نیاز خود را از دامداران خریداری می‌کردند اما در طی دستوری از وزارت بهداشت موظف شدند شیر مورد نیاز خود را زیر نظر ایستگاه‌ها خریداری کنند و فاکتور خرید داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود و این دستور موجب شده تا کیفیت شیر تولید شده در استان اصفهان افزایش یابد و در تمام مناطق استان با یک کیفیت عرضه شود.

*دامداری‌ها حدود 7 درصد افزایش یافته است

رییس اتحادیه لبنیات تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد دامداری‌ها حدود 7 درصد افزایش یافته که به دلیل قیمت خرید شیر از دامداران و کمکی که دولت برای خرید آذوقه در اختیار آنها قرار می‌دهد بوده است و این امر موجب شده تا شیر بیشتری تولید شود و از فروش گاوهای خود به کشتارگاه‌ها خودداری کنند.

* تولید کره در اصفهان به مدت 50 روز با کاهش روبه‌رو شد

وی در ارتباط با قیمت کره در استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به نوسان‌هایی که در قیمت کره در کشور داشته‌ایم تولید کره در استان اصفهان به مدت 50 روز با کاهش روبه رو شد، اما از دهم این ماه تولید آن به حالت قبلی بازگشته که قیمت آن نیز افزایش نداشته و مردم می‌توانند این محصول را با همان قیمت گذشته و با کیفیت مطلوب خریداری کنند.
برچسب ها: اصفهان ، شیر ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.