تغذیه مناسب شب امتحان در کاهش اضطراب نقش بالایی دارد.

 

علیزاده کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت:یکی از نکات بسیار مهم در شب امتحان مقابله با تنش و اضطراب ها و استرس های ناشی از امتحان است که تغذیه مناسب برای کاهش استرس در ایام امتحان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مواد غذایی چون اسید چرب امه گاسه،ویتامین های c و d ،پتاسیم و منیزیم نیز مواد مغذی هستند که در پیشگیری از اضطراب و استرس نقش بالایی دارند.

وی اظهار داشت:امسال روزهاي امتحان کمي زودتر از هميشه فرارسيده‌ است روزهايي که معمولا با استرس همراه‌ است و در برخي از موارد هم پرخوري‌ها و کم‌خوري‌هايي را به دنبال دارد در حالي که با کمي تغيير در برنامه غذايي روزانه، مي‌توان بر نتيجه امتحانات تاثير مثبت يا منفي گذاشت. تغذيه مي‌تواند در بهبود عملکرد مغزي مفيد باشد و باعث شود تا در دانش آموزان و دانشجویان در امتحان‌ها موفق شوند.

علیزاده به میوه هایی چون سیب و موز اشاره کرد و گفت: مصرف میوه همچنین مغزها که دارای موادی چون منیزیم،روی هستند در کاهش استرس بسیار تأثیر گذار است که مصرف بالای ميوه‌ به عملکرد بهتر مغز کمک مي‌کند به همين دليل توصيه مي‌شود دانش آموزان در ايام امتحان‌ها مصرف ميوه‌ها را در برنامه غذايي روزانه‌ خود نیز بگنجانند.

وی اظهار داشت: مصرف یک لیوان شیر و یا یک عدد سیب قبل از خواب نیز در شب امتحان به کاهش استرس کمک و در تغذیه مناسب نقش بسیار بالایی دارد.

علیزاده افزود: لبنیات،مواد مغذی دارای ویتامین c ، آبمیوه ،کنجد به همراه عسل و پنیر به همرا گردو نیز برای مصرف صبحانه ایام امتحان بسیار مفید است./س

برچسب ها: تغذیه ، شب ، امتحان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.