آقاي الف ميکروفن را از دستش مي گيرد و خطاب به خانم ها مي گويد: اگر امروز نتوانيد ازدواج کنيد از بي عرضگي خودتان است. خانم هاي ايراني هر يک سال و نيم يک خواستگار دارند ولي شما اين جا مي توانيد 100تا خواستگار داشته باشيد پس قدر فرصت را بدانيد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

جولان سايت هاي غيرمجاز همسريابي در نبود واسطه هاي سنتي ازدواج

زن عمو را يکي از بزرگ ترهاي فاميل به مادربزرگم معرفي کرده بود. اول هم مادربزرگ عروس آينده اش را ديده بود و بعد از آن نوبت عمو رسيده بود تا عروس خانم را ببيند تا اگر از هم خوش شان آمد عروسي سر بگيرد. مادر بزرگ هم هر کاري از دستش برمي آمد انجام مي داد تا جوان هاي فاميل و محله ازدواج کنند.براي خودش در محل بروبيايي داشت و خيلي از جوان ها را به هم رسانده بود.اما وقتي مادر بزرگ به رحمت خدا رفت و به جاي خانه قديمي اش آپارتمان ساختند، حال و هواي محله هم عوض شد.حتي همسايه ها همديگر را نمي شناسند تا چه رسد به اين که دختر و پسرها را براي ازدواج به هم معرفي کنند.

حالا اما در نبود مادربزرگ ها و بزرگان فاميل و محله اين سايت ها و مراکز همسريابي هستند که سعي دارند جاي خالي آن ها را پرکنند.اما بزرگ ترهايي که کارشان از سرخيرخواهي بود کجا و مراکزي که خيلي هاشان تنها از جنبه اقتصادي به اين موضوع مي پردازند کجا.

همايش به راه انداخته اند تا دخترها و پسرها،خودشان بي واسطه يار زندگي شان را پيدا کنند و به خانه بخت بروند. پنجشنبه بعد ازظهر بودکه پيامکي روي گوشي تلفن همراهم آمد و براي چند دقيقه به فکر فرو رفتم.«بازهم همايش... همسر آينده خود را رو در رو انتخاب کنيد.»پيامکي با اين مضمون به همراه نشاني و يک تلفن گويا.

با شماره تلفني که در پيامک آمده است تماس مي گيرم.بعد از تماس تازه معلوم مي شود داستان از چه قرار است.همايشي هفتگي به نام...، افراد در آستانه ازدواج را به هم معرفي مي کند و براي اين کار هم 15هزار تومان دريافت مي کند. همايش هر هفته جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ بعدازظهر برگزارمي شود.بعد از کمي پرس وجو مشخص مي شود همايش را شخصي به نام آقاي الف در يکي از محله هاي تهران برگزار مي کند.

صف طولاني دخترها و پسرها

روز جمعه ،عقربه هاي ساعت 15:45 را نشان مي دهد که به محل برگزاري همايش مي رسم. دائم اطرافم را نگاه مي کنم تا مبادا دوست و آشنايي مرا ببيند.حس مشترکي که بيشتر تازه وارد ها دارند و با اضطراب به اطراف شان نگاه مي کنند.

برخلاف تصورم که فکر مي کردم استقبال زيادي از اين گونه برنامه ها نمي شود، صف طولاني بيرون محل همايش تشکيل شده است و تعداد زيادي دختر،پسر، زن و مرد منتظرند تا پيش از ورود به سالن، ثبت نام و کد دريافت کنند.

هنوز ۳۰ نفر ديگر بيرون از سالن منتظر دريافت کد هستند که مسئول سالن مي گويد: ديگر جايي براي نشستن نيست و همه صندلي ها پرشده است. بدون گرفتن کد وارد سالن مي شوم و در گوشه اي از سالن مي ايستم.

برنامه با صداي بلند موسيقي و صحبت هاي مجري شروع مي شود.تاکيد دارد هرکس وارد سالن مي شود کد داشته باشد. چون بايد با شروع مراسم روي سن برود و خودش را معرفي کند.بالاخره چشم مان به جمال آقاي الف هم روشن مي شود.مردي حدود 45ساله که مسئول عروس و داماد کردن افراد حاضر در سالن است و با شيوه هاي مختلف، از برگزاري همايش گرفته تا شيوه هاي تضميني مي تواند براي مراجعانش همسر اختيار کند. وي حاضران را به سکوت دعوت مي کند و از اولين گروه که آقايان هستند دعوت مي کند بر روي سن حاضر شوند و خودشان را با اعلام کد، معرفي کنند.

پايين سن هم خانم ها قلم و کاغذ به دست منتظرند تا کد همسر ايده آل شان را از بين افراد بالاي سن يادداشت کنند. اولين نفر پسري است 28ساله که به شغل نوازندگي مشغول است و کارشناس موسيقي است. نجابت تنها معيار و ملاک اوست و تاکيد مي کند در قيد و بند چادر و مانتو نيستم. همين که همسرم نجابت داشته باشد برايم کافي است. نفر بعد متولد سال 1361است و کارشناس الکترونيک، اما شغلش پخش مواد غذايي است. کدش را که اعلام مي کند آقاي الف ميکروفن را از دستش مي گيرد و خطاب به خانم ها مي گويد: اگر امروز نتوانيد ازدواج کنيد از بي عرضگي خودتان است. خانم هاي ايراني هر يک سال و نيم يک خواستگار دارند ولي شما اين جا مي توانيد 100تا خواستگار داشته باشيد پس قدر فرصت را بدانيد. دوباره نوبت به معرفي افراد و اعلام کد ها مي شود.

ملاک خاصي براي ازدواج ندارم

پسري مي گويد متولد ۶۲ و کارشناس ارشد عمران است اما براي ازدواجش ملاک خاصي ندارد. با تشويق حاضران از روي سن پايين مي آيند و حالا نوبت خانم هاست که خودشان را معرفي کنند.

اولين نفر 34ساله است و تا مقطع کارداني ادامه تحصيل داده است. ملاکش صداقت، راستگويي و درستکاري است. نفر بعدي متولد سال 60است و کارداني گرافيک خوانده است.درحال حاضر هم در يک آژانس هواپيمايي کار مي کند.دوست دارد همسرآينده اش صادق باشد و در عين داشتن ظاهري معقول، وضعيت مالي متوسط رو به بالا هم داشته باشد.

از همه مهم تر هم اين که سابقه ازدواج نداشته باشد.نفر بعدي خانمي است که يک پسر 17ساله دارد و متارکه کرده است.ملاک خاصي ندارد و تنها به اعلام کدش بسنده مي کند. داشتن ظاهر معقول، تحصيلات دانشگاهي و شغل مناسب توسط بيشتر مراجعه کنندگان به اين همايش، به اين باور نزديک ترم مي کند که ازدواج نکردن اين افراد نه به مسائل و مشکلات اقتصادي مربوط مي شود نه به آسيب هاي اجتماعي. حتي سخت گيري هاي خانواده ها و مهريه هاي سنگين را هم نمي توان دليل قرار داد بلکه مشکل اصلي تغيير رفتارهاي اجتماعي از سنتي به مدرن و نبود برنامه ريزي مناسب براي مواجهه با اين تغييرهاست.

آن هم تاحدي که براي پيداکردن شريک زندگي خود به حضور در چنين همايش هايي مجبور مي شوند و خود را به اميد انتخاب شدن توسط ديگران به نمايش مي گذارند. آقاي الف مي خواهد نقش مادربزرگ و بزرگ محله را بازي کند اما به شيوه اي کاسب کارانه و بدون در نظر گرفتن آسيب هايي که انتخاب همسر به اين شيوه مي تواند براي جوانان در پي داشته باشد.

مردان و زنان ۶۰ ساله هم آمده اند

فضاي عمومي همايش به گونه اي نيست که تنها جوان ها در آن شرکت کرده باشند بلکه مردها و زنان 60ساله هم آمده اند تا شايد بتوانند شريک زندگي شان را از بين افراد حاضر در همايش انتخاب کنند. دوباره نوبت به آقايان مي رسد که روي سن بروند و خودشان را به همراه کد معرفي کنند.

مردي 32ساله با يک بار سابقه ازدواج، خواهان ازدواج با خانمي 25تا 30ساله است. وضع مالي اش هم مناسب است و شغل آزاد دارد. جوان ديگري متولد 66است و مي گويد دانشجوي کارشناسي ارشد مکانيک است.ملاک خاصي هم ندارد و سن هم برايش مهم نيست.ديگري مردي 57ساله است،قبلا ازدواج کرده ولي فرزندي ندارد.همسر آينده اش هم نبايد بيشتر از 29سال داشته باشد.حرف هايش که تمام مي شود همه برايش دست مي زنند.

نوبت خانم ها مي شود خانمي خودش را 45ساله بدون سابقه ازدواج معرفي مي کند و مي گويد: تحصيلاتم در حد ابتدايي است و ملاک خاصي هم ندارم. بعدي 41ساله است ولي خيلي جوان تر به نظر مي رسد مي گويد: قبلا ازدواج کرده است و دو فرزند 26و 24ساله و داماد هم دارد، حضار به شدت تشويقش مي کنند و مي خواهند تا کدش را دوباره تکرار کند.

سر صحبت را بايکي از مردها بازمي کنم، مي گويد:اين يازدهمين بار است که در جلسات اين همايش شرکت مي کنم.اما هنوز نتوانسته ام به نتيجه مناسبي برسم.مي گويد: بيشتر اين آدم ها دچار وسواس هستند و نمي توانند شريک زندگي شان را انتخاب کنند.خيلي هايشان هفته ها به اين همايش مي آيند تا شايد با مورد بهتري مواجه شوند و ازدواج کنند.

خانم مسني هم که به نظر مي رسد نزديک به 60سال سن داشته باشد مي گويد: نزديک به يک سال مي شود که به اين همايش مي آيم ولي نتوانسته ام کسي را براي ازدواج پيدا کنم.البته خيلي از افرادي که از اين طريق ازدواج مي کنند موفق نيستند و کارشان يا به طلاق منجر شده است يا اين که تا مرحله ازدواج پيش رفته و قبل از عقد رسمي پشيمان شده اند.

همايش هم چنان ادامه دارد، يک به يک به روي صحنه مي روند و خودشان را معرفي مي کنند از مرد 57ساله اي با 4فرزند که مي خواهد همسرش 20ساله باشدتا دختري 23ساله که برايش مهم نيست همسر مردي با چه سن و سالي بشود. اينجا آدم ها در پي يک اتفاق اند. اتفاقي که مسير زندگي شان را تغيير دهد و آنان را از اين بلاتکليفي نجات دهد.اما غافل از اين که چه آسيب هايي در انتظارشان است. به راستي براي آدم هايي که در جامعه اي مدرن به دنيا آمده، زندگي کرده و حال به سن ازدواج رسيده اند چه بايد کرد.

اين افراد در نبود واسطه هاي سنتي و حمايت ريش سفيدان که به ازدواج جوانان منجر مي شد، بايد به کدامين راه پناه ببرند. بهتر نيست مسئولان ساماندهي امور جوانان به جاي ارائه طرح هاي مختلف کمي نيز پابه عرصه عمل بگذارند و نهادهاي فراموش شده سنتي را در قالب امروزي خود اما همسو با اصول و عقايد ايراني واسلامي مان بنا کنند. نهادها و مراکزي که به جاي پيوند مستقيم جوانان به يکديگر، خانواده هايشان را با يکديگر آشنا و از آسيب هاي احتمالي اين گونه ازدواج ها و آشنايي ها جلوگيري کنند.

فعاليت سايت ها و مراکز همسريابي غيرقانوني است

مسعود اميني مديرکل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خراسان، بر غير قانوني بودن فعاليت مراکز و سايت هاي همسريابي تاکيد کرد و گفت: تا پيش از تدوين آيين نامه تشکيل مراکز همسريابي که ۹ روز ديگر تا اجرايي شدن آن باقي مانده، هيچ گونه قانوني براي راه اندازي مراکز و سايت هاي همسريابي وجود نداشته و درحال حاضر فعاليت سايت ها و مراکز همسريابي فعلي،غير قانوني است.

اين مسئول اخذ مجوز از سازمان نظام روان شناسي را از پيش شرط هاي دريافت مجوز تاسيس مراکز همسريابي دانست و گفت: برگزاري چنين همايش هايي منطبق با شيوه هاي غربي و کاملا غيرقانوني است. وظيفه مقابله و جمع آوري اين گونه مراکز، در وهله اول برعهده پليس فتا و پس از آن نيز دستگاه قضايي است.

هشدار به خانواده ها و جوانان

اميني تاکيد کرد: از ابتداي خرداد ماه پليس فتا با شناسايي اين مراکز در خصوص جمع آوري و معرفي شان به مراجع قضايي اقدام خواهد کرد.وي ضمن هشدار به خانواده ها و جوانان ،فعاليت اين قبيل سايت ها و مراکز را نوعي کاسبي در عرصه فعاليت هاي اجتماعي و خانوادگي دانست و گفت: خانواده ها بايد تا زمان معرفي مراکز مجاز همسريابي از سوي وزارت ورزش و جوانان صبرکنند و پس از آن با مراجعه به اين مراکز که نقش واسطه گري در ازدواج را بر عهده دارند، براي تکميل اطلاعات فردي اقدام کنند.

وي تاکيد کرد: دراين مراکز که مدير آن الزاما بايد بيش از 35سال سن داشته باشد و علاوه بر داشتن مدرک تحصيلي در شاخه روان شناسي متاهل نيز باشد،افراد در حضور خانواده ها به هم معرفي مي شوند و صحت و سقم مدارک و اظهارات شان نيز توسط مدير مرکز احراز مي شود. با اين شيوه از هرگونه سوء استفاده احتمالي جلوگيري خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راضیه هستم از اصفهان
۱۶:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
من ۲۲ سالمه ساکن اصفهان دنبال یه پسر خوب و مومن میگردم که هم من هم خانوادم هیچی ازش نمی‌خوایم یعنی برای من پول خونه و ماشین و اینا منم نیست برای خانوادمم همینطور فقط یه کار خوب که درآمدش خوب باشه و یه جورایی دستش به دهنش برسه
و همچنین اهل زن و زندگیش باشه اعل دروغ و خیانت نباشه در کل یه زندگی خوب باهم داشته باشیم
فقط یه فرد مومن و با خدا اگه مذهبی هم بله چه عالی
Iran (Islamic Republic of)
راضیه هستم از اصفهان
۱۵:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
من ۲۲ سالمه ساکن اصفهان دنبال یه پسر خوب و مومن میگردم که هم من هم خانوادم هیچی ازش نمی‌خوایم یعنی برای من پول خونه و ماشین و اینا منم نیست برای خانوادمم همینطور فقط یه کار خوب که درآمدش خوب باشه و یه جورایی دستش به دهنش برسه
و همچنین اهل زن و زندگیش باشه اعل دروغ و خیانت نباشه در کل یه زندگی خوب باهم داشته باشیم
فقط یه فرد مومن و با خدا اگه مذهبی هم بله چه عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
پسری هسم 23سالمه دنبال زنم همه چیز اوکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
۶۵ سالم بدنبال خانمی حدود۵۵ساله ام همه چیز دارم میخوام آرامش داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
سلام دونبال یه خوانوم خوب برای ازدواج هستم مهندس معماری دارم 35 سالمه اهل زندگی و تلاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام پسری هستم ۳۴ سالمه نقاش ساختمان قصد ازدواج دارم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی توکلی
۰۰:۴۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خواستم بگویم که ساله مجردم و نزدیک بازنشستگیم دو فرزند بزرگ دارم که برای ازدواج کردن من مخالفت می کنند وخود شان هم قصد ازدواج ندارند همسرم سه سال فوت شده لطفان مرا راهنمایی کنید که من چه کار کنم ممنون از شما.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
سلام چون هیچ موقع فرزند پدر را درک نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد قنبری در سبزواز
۱۶:۴۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
یک زن خوب وبا خدا با ایمان میخوام خوش اخلاق شهر مهم نیست ۱۸ تا ۲۵ سال میخوام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۵۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
سلام من 40سالمه دنبال ی سالمند میگردم پرستارش باشم تا وقتی خدا عمر داد کنار هم باشیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
سلام شماره تماس
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۱۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من چهل و هشت ساله وضع مالی خوبی ندارم ولی خدا را دارم قلب مهربان وصداقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام آقا هستم۴۸ ساله ۴ سال جداشدم شرکتی هستم وضع مالی خوبی ندارم ولی
ناشکر نیستم خدارا دارم قصد ازدواج دارم همه کار‌زندگی باهم بودن بایه چشم بله عزیزم درمانه یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام خوب
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
دختری هستم ۲۶ ساله از قزوین .تازه جدا شدم پدرومادرندارم با برادرم‌زندگی میکنم .اگه پسری هست خوب و نجیب اهل دود نباشه واسه ازدواج میخوام که اهل زندگی باشه
Iran (Islamic Republic of)
مینا اسفندیاری
۲۳:۵۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سلام خانمی هستم ۳۰ ساله مجردم قصد ازدواج دلرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
دایی دارم ۳۵ ساله متولد ۷۰ لیسانس مهندسی صنایع داره دنبال یه زن خوب میگردم که ساکن قم باشن سنشون از ۲۷ تا ۳۰ سال باشه تهسیلات به اندازه تهسیلات داییم باشه داییم الان هم ارز دیجیتال کار میکنن و هم بورس و توی کارای برنامه نویسی هم هستم و در دفتر برادرشون کار میکنن که اونجا طراحی داخلی ساختمان انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
سلام مرتضی هستم 35ساله ساکن تهران منطقه 21شاغلم کاسبم اهل هیچگونه دودنیستم سالم زندگی کردم خیلی مهربون باگذشت وانسان باخداوباایمانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۶:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
پسری هستم مجردم ۳۵ سالمه شاغل تهرانم،قدم ۱/۷۵ وزنم ۷۶ لیسانس عمران ،۱۶ سال سابقه کار دارم ،خونه و ماشین دارم،اهله قلیان و سیگار. و مشروب نیستم ،سالم زندگی کردم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
با سلام...خانمی هستم۳۵ ساله جدا شدم قصد ازدواج دائم با یه آقای باایمان و کارمند را دارم....اگه متارکه کرده باشه آقا مشکلی نداره....فقط فرزند نداشته باشه... سن آقا تا ۴۵بیشتر نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من دنبال یه شوهر خوب کرمانی میگردم ۴۰ سالمه کارمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
سام خدمت دوستان برادری دارم ویلچر نشینه متولد ۶۰ اگه یه خانوم خوب باشه باهم زندگی کنن ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
متولد60، خونه و ماشین دارم، تهران
Iran (Islamic Republic of)
علی حیدری ولی ازقم هشت سال جداشدم
۲۲:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرقی نمی کنه همشهری باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۰:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خانومی هستم چهل و پنج ساله ساکن تهران مطلقه وبدون فرزند قصد ازدواج دارم شرایط سنی برای آقا بین چهل تا پنجاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من مطلق هستم و قصد دارم ازدواج کنم ولی مشکل نقص دارم ویک چشم من بر اثر حادثه دید ندارد تخلیه شده وپروتز گذاشتم من فردی میخواهم که مثل خودم باشد مندختری زیبا وقد بلند وچادری هستم وتازه به سن ۳۰سالگی رفتم دختری خوش‌اخلاق ومهربان هستم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۹:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من مطلق هستم و تازه وارد ۳۰ سالگی شدم مردی که مطلق باشد و دارای نقص باشد را می پذیرم زیبا قد بلندم جهیزیه دارم دختر ی شوخ طب ومهربان هستمفقط مشکل نقص دارم کسی که او هم مشکل نقص داشته باشدرومیپدیم وچادری هم هستم واگر فرد یک بچه داشته باشه قبول میکنم
Iran (Islamic Republic of)
قربان
۱۴:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام ۴۸ساله متعلقه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مردهستم ۳۸ ستلم هست دنبال دختری میگردم که باهش ازدواج کنم
Malaysia
شیخی
۱۴:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اصفهان .خواهری دارم متولد ۱۳۶۰.مجرد،دیپلم و مدرک آرایشگری، زیبا و دارای جهیزیه کامل و زندگی کامل و مستقل.حقوق مستمری پدرم را دریافت می‌کند.و در جستجوی همسری با اخلاق وخوش سیما دارای خانه و ماشین و حقوق بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من متولد ۶۵ هستم تحصیلات دیپلم گرفتم دنبال یه دختر خوب میگردم خانه دارم ماشینم هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
سلام اگه دوشیزه نباشه چی ازدواج نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم جون
۱۳:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
پسره مومن باشه با اخلاق باشه
Iran (Islamic Republic of)
نیلو
۰۵:۴۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا ج هستم
۰۵:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
من‌سه تا دختر خوب و با اصالت و نجیب دارم که خودشون مثل مرد پشت منو خالی نکردن خدا روشکر هرسه تحصیل کرده بامدرک فوق لیسانس هستن بزرگه ۶۵ و۶۷ و کوچیکه ۷۱ هست که دختر کوچکم‌با یه بچه مجبور شد از همسرش جدا شه و اون نامرد بایکی دیگه بود فوق العادبی عرضه واصلا با هم تفاهم نداشتن خدا روشکر هرسه وضع مالیشونم خوبه و من دلم میخواد سر وسامون بگیرن البته با ادم درست ودرمون و یکم اوصاع مالیشم خوب باشه .چون واقعا زندگی وقتی با فقره همش جنگ اعصابه .
Iran (Islamic Republic of)
مرد هستم مرد زندگی۴۸ ساله
۱۴:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
سلام زندگی خوب به مال منال نیست به انسانیت خوب بودن مهربانی عشق وعلاقه خدا پرست باهم بودن همه حرف همه کار بایه چشم بله درمانه ۰۹۳۰۸۷۵۱۶۵۲ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شماره تلفن که ندادن
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام دنبال ی دختر خوب واسه ازدواج ترجیحا 28تا30سال ساکن اصفهان خونه و ماشین دارم کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
آقایی متولد ۶۵ تاجر میشه در بازار وکیل شیراز بدون سابقه عقد و نامزدی دنبال همسری با خصوصیات ۷۲ به بعد صبور خوش رو با اصل و نصب می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
عمران رمضانی شماره تماس داره
۰۱:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
شماره تماس عمران رمضانی میخوام
Iran (Islamic Republic of)
سامیه
۲۰:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام خانم هستم 35 سالمه مجردم دنباله یه آقایی هستم که قصدش ازدواج باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
دختری 41 ساله ام بدون سابقه ازدواج. دنبال اقایی هستم که پاک و خداترس باشه بین 40 تا 45 و بدون فرزند
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۱:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
یه دختر معلول هستم با عصا راه میرم ولی خانه داری و آشپزی و رفتارم خوبه دنبال یه کسی ک معلول باشه ولی ویلچری نباشه میگردم توی زندگی فقط آرامش و مشورت برام مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
ببخشید چند سال دارید
Iran (Islamic Republic of)
شیوا
۰۱:۱۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
پزشکم طرف مقابلم فقط پزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
چند سالتونه
Italy
پیمان
۰۲:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من یه پسر 22ساله فقط یه پسرم از کوچیکی تنها بودم و قصد ازدواج دارم .آدم شوخ تبیم و یکم بیخیال .معتقدم آدم نباید زیاد درگیر چیزای دنیوی باشه فقط این چند سال دنیا و باهمسرو خوانوادت شاد باشی چ درمواقه سختی وچ درشادی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام شبتون بخیر
من سه تا خواهر بزرگ دارم تحصیل کرده هستن
سرکار هستن چندسال سابقه کار دارن وضع مالی خوبه شیرازی هستیم مورد خوبی پیدا شد اصلاع بدین ممنون
*********************
سلام مورد خوب هست که اتفاقا از شیراز میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
من دنبال یه آدم مومن وباخدا میگردم بداازدواج
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۱۶:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دوست دارم یک همدم داشته باشم بالا سرم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام شبتون بخیر
من سه تا خواهر بزرگ دارم تحصیل کرده هستن
سرکار هستن چندسال سابقه کار دارن وضع مالی خوبه شیرازی هستیم مورد خوبی پیدا شد اصلاع بدین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سلام آقای ناشناسی که طلاق داده اگه دلیل جداییشو بدونم میتونم ی دختر خوب و تحصیلکرده رو بش معرفی کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی نقاد
۰۶:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تماس بگیرید توضیح کامل میدم بزر گوار اهل تهران هستم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۲۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام ۲۲ دوسالمه از کرج یه دختر خوب وبا ایمان و خانواده دار اگر مورد مناسبی بود اطلاع دهید
Iran (Islamic Republic of)
فامیل دور
۲۱:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
از این گزارش عجیبتر این دوستانی هستن که از سر ناچاری تو کامنتا درخواست اشنایی و پیدا کردن همسر دارن..زندگی چقد عجیب شده..
Iran (Islamic Republic of)
عمران رمضانی
۱۳:۵۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام پسری هستم ۳۴ساله دنبال یه دخترخوب وخانواده دارمیگردم که سنش هم بهم بخوره من شمالی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
سلام آقایی هستم 36 سالمه کارم آزاد هس فوق لیسانس حقوق دارم اهل هادیشهرم خانمی رو میخام که معلم باشه وصادق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام دختری میشناسم تحصیل کرده نک فرزند با قد بلند.
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۱:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام خانم متولد64 فوق لیسانس دراصفهان کارمند شرکت. مجرد هستم .اگر مورد مناسبی سراغ دارید معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۰:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
جوانی ۳۰ ساله هستم از تهران دارای شغل رسمی و تحصیلات کارشناسی ارشد دنباله خانمی دارای شغل معلم یا کادر درمان هستم برای ازدواج
Germany
محمد
۱۹:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب دارم به همه دوستان ، محمد هستم ۲۸ ساله اصالت تهران ولی ساکن کشور آلمان هستم ، تمامی شرایط ازدواج رو دارم ! صورت وسیرت زیبا برام اهمیت داره ! و سن از خودم حتما کوچکتر ! با تشکر از شما و آرزوش خوشبختی براب تک تک عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۰:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
۳۰ سالمه، از اصفهان ،کارشناسی کارگردانی دارم ،قد ۱۷۳، وزن ۸۵، کاملا امادگی ازدواج دارم و فقط دلم یک زندگی تا اخر عمر که در ارامش باشم را میخواهد نه سر هر بهانه ای تمام شود،
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۱:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من مبینام ۱۶ سالمه و دانش اموز رشته انسانی ام وساکن لنگرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
من ۱۶ سالمه واز نظر قیافه بد نیستم.
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
خیلی عالی
انشالا همه دختر وپسرها به نتیجه خوبی برسند ازدواج خوب وسالم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
۴۷ سال سن دارم لیسانس مدیریت دارم اخرین بچه هستم ودوست دارم زودتر با یه مرد که حداقل ۷۰ درصد موارد مثبت داشته باش ازدواج کنم طلاق گرفته یا همسر فوت شده مهم نیست فقط بچه نداشته باش
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام لطفا تماس بگیرید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام من کمتراز۲۰سال سن دارم واینکه دوست دارم درسن کم ازدواج کنم.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۸:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من خواهرم الان ۲۸سالش هست می‌خوام یه همسر تحصیل کرده که وضع مالیش خوب باشه و با اخلاق و خوب باشه و تمام خصوصیات یک مرد خوب را داشته باشه هستم اگه میشه جواب گو باشید
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۱۴:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام من خانومی 33 هستم همسرم 3 ساله فوت کرده یه بچه 3 ساله دارم قصد ازدواج دارم اگه مردی خوب با سن 35 الی 40 هم باشه که وضع مالی خوبی داشته باشه قصد ازدواج دارم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا امیری چهل و یک ساله
۱۴:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام تشکر از شما من هنوز ازدواج نکرده دنبال ی آدم باخدا بابایمان هستم باهام روراست باشه و واقعا دوسم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام
من یه خانم هستم که شوهرم ۴سال فوت کرده وقصدازدواج‌.دارم اگه یه مرد خوب باشه
Germany
زهرا
۲۳:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
با عرض سلام و وقت بخیر
خواهر زاده ای دارم متولد ۵۸ که سابقه ازدواج نداره. کارمند رسمی هست و فوق لیسانس. برادر خواهراش هم تحصیلکرده و نجیبن و خونواده آبرومندی داره. از استان گیلان. تا حالا خواستگاری که مورد پسندش باشه نداشته و بنابراین چند ساله قید ازدواج رو زده و بخاطر بالا رفتن سن و چاقی، دیگه حرفی از ازدواج نمیزنه. اگه مورد مناسبی بهش معرفی کنید شاید نظرش برگرده. چهره نسبتا قشنگی داره. پوستش سفیده. دختر سربه زیر و آروم و مودبیه. با محبت و دلسوزه.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۴ ۱۷ دی ۱۳۹۹
با سلام
سنم 30 ساله است کار ندارم همش دنبال کارم ولی کار ثابت ندارم خرجم رو در میارم . فقط دنبال دختر پاکی می گردم که زندگی کنه باهام . زابل . هیچی اون دختر برام مهم نیست فقط اهل زندگی باشه .
Iran (Islamic Republic of)
راحله اسدی
۲۰:۲۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
شماره تماس و آدرس اعلام کنید لطفا
Russian Federation
الیاس
۰۲:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب حقیقتا پاسخ این عزیزان رو کی میده و ارتباطشون چگونه بر قرار میشه. واقعا بیکارید یا اینکه پژوهشکده تحقیقاتی دارید.
این همه جوان و چشم انتظار رو چشم امید بستید.که چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
معرف
۲۳:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من برای خواهرم دنبال شخص مناسبی میگردم که اهل کار و سالم باشن.درک ک شعور بالا و قد بالای 175
خواهرم سفید پوست.فوق لیسانس.قد 161 و وزن 52 بسیار پرانرژی و فعال.مدرس.متولد 68 خونگرم و اجتماعی و بدون سابقه ازدواج هستن.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۹:۱۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خانم ٣٢ساله مجرد ازمشهد ليسانس دارم و كارمند هستم اگر مورد مناسبي هست لطفا به منم معرفي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
سعید شیرازی
۱۱:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سعید شیراز 28 ساله مجرد ابان ماهی مهربان متعهد شاد اهل تفریح و سفر وفادار متعهد. یه شخص زیبا و وفادار میخوام که قصد زندگی ساختن باشه نه پول.ساکن شیرازم.سن و شهر مهم نیست واسم شخصیت و ظاهر ملاکمه با طرز فکر.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۳:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۲۵ سالمه لرستان میشه بیشتر آشنا بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
اگه بشه منم براپدرم زن پیداکنم خیلی عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام دنبال دختری ۲۰ تا ۲۸ سال برای پسرم در اصفهان میگردم
پسرم ۳۰ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام دنبال دختری ۲۰ تا ۲۸ سال برای پسرم در اصفهان میگردم
پسرم ۳۰ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
دنبال دختر خوب برای،پسرم،هستم
Iran (Islamic Republic of)
خواهر نگران
۲۰:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
منم یه خواهر خوشگل دارم با ایمان نجیب 31 ساله و فوق دیپلم حسابداری و قصد ازدواج داره...متاسفانه مورد مناسب برای ازدواجش پیش نیومده ....
لطفا اگر آقایی سراغ با ایمان و با اخلاق و متعهد معرفی کنید
باتشکر و التماس دعای خیر
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۲:۴۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام لطف میکنید شمارتونو بدین با شما تماس بگیرم..برا دایی م‌میخام
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۷:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام کسی از کاشان هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۳:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
من خامی ۳۴ساله هستم که الان چند سال جدا شدم ودنبال ی زندگی آرام وشیرین هستم در حال حاضر ارایشگرم
Iran (Islamic Republic of)
الهام کبیری
۲۰:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
قصد ازدواج دارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من یه نفر میخام خدا رو قبول داشته باشه دوستمداشته و منم همینطور چیزی پیدا میشه کار به مال دنیا ندارم واقعا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۰۴:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۹
من 19 سالمه دانشجوی حسابداری دنبال یه مورد خوب داری شغل و خانه هستم از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
اله
۱۱:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خانمی هستم16ساله متارکه کردم وخودم38سالمه منتظر مرد واقعی که دوستانه وعاشقانه زندگی کنیم از مرد اولم خیلی زیاد ضربه خوردم واز خانواده ای با اصالت وخانواده دوست هستم مدیریت خوندم ودر حال حاضر ارایشگرم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دختر خوب
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۱۴:۰۱ ۱۱ تير ۱۴۰۰
شیراز
Iran (Islamic Republic of)
AZAHR
۱۲:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خانمی هستم اصالتا خوزستانی ومقیم استان کهگیلویه وبویراحمد . متولد ۱۳۵۲ مجرد برای ازدواج اگه‌آقای
که همسرشون فوت شده ویا سپاهی و...هست پیام بدن
از افراد اوباش ومتنفرم مرد باید سنگین وباوقار باشه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۸:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
دختر خانم از شیراز خدا شناس و خوانواده دار میپسندم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۸:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
دختر خانم از شیراز خدا شناس و خوانواده دار میپسندم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Gd
۰۸:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
ازکجاشماره تماس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ساماز
۱۳:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
متولد پنجاه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۳:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ازکرمانشام ولیسانس حقوق دارم متولد68به دنبال یه پس باخدا ومومن هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام‌متولد‌۵۱هستم‌دنبال‌خانمی‌میگردم
برای‌ازدواج‌شغلم‌ازاد‌مجردم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۱:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
الهام هستم ٣٢ساله مجرد از تهران فوق ليسانس دارم و كارمند هستم اگر مورد مناسبي هست لطفا به منم معرفي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام خانومی من ۳۵سالمه میشه بیشتراشنابشیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
پسر ی باشه مومن ومذهبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام چندسالتونه
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۲۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
منم یه خاهردارم خیلی دختر خوبی هست سن 21مشهدیم مور د مناسب برای ازدواج باشه درخدمتم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عاطفه
۰۸:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
بنام خدا با سلام من دودختر دارم که هردو شون تحصیلکرده هستند و خواهان ازدواج هستند اگر شخص با این شرایط مد نظر دارید معرف نمایید شرایط دخترانم اولی متولد 61 مذهبی و فق لیسانس مهندسی محیط زیست است و ادبیاتش عالی است .به هنر علاقمن است دونی فوق لیسانس شینی بالینی از دانشگاه دکتر بهشتی و در تمام مراحل کنکور سراسری را گذراند و متولد 69 م.یباشد
Iran (Islamic Republic of)
تبسم
۱۳:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
ازدواج
France
هدیه امینی
۲۳:۴۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
از همکاری شما ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
setareh
۱۹:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام به دوستان گلم
آقا سعید حق میدم بهتون با داستانهایی که از مهریه گرفتن میشنویم ،اما خیلی از دخترخانم ها هستن که مهربه براشون اهمیت نداره و اخلاق طرف مقابل براشون مهمه،
امیدوارم همگی خوشبخت بشید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
پسر 32 ساله هستم مجرد شغل خوب و شرایط مساعد
متاسفانه بعضی از دختر خانم ها با مهریه های زیاد پوست پسرها رو میکنن
اقا پسرها لطفا و خواهشا قبل از مهریه زدن بخاطر خودت ی سر به دادگاه های خانواده بزن و ببین چند درصد دخترها بدون دلیل اومدن و مهریه شونو گذاشتن اجرا اون موقع بیا و اندازه توانت مهر کن نه بیشتر
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۷:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۹۸
با سلام منم خواستم صمن ارزوی خوشبختی وسعادت همه بگم نامزدم براثرتصادف فوت کرد وبدلیل عشق وتعهد قیدازدواجو کاملا زده بودم الان۴۹سالمه لیسانس شعلم ازاد ودنبال یه دختر مجرد سن بالا ویا مطلقه بدون فرزند که خوشکل ونجیب وخوش اخلاق باشه وفرق نداره از کدوم شهر خودم تهران وکرجم ولی اصالتا خوزستانیم دنبال یه همدم ابدی میگردم که قانع وسازگار باشه ودنبال زندگی اروم وبی حاشیه باشه نه چشم وهم چشی وپول پرستی بی پز وافاده بهتره هممون که مجرد موندیم کمی از توقع کاسته وباعشق وصفا زندگی باقیمانده رابا کیفیت بگدرانیم از مدیر محترم نهایت امتنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
با سلام و احترام
چه عجب یه مرد وفادار دیدیم
ان شالله مورد مناسبی سر راهتون قرار بگیره و خوشبخت بشید
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۰۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
مینا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ی دختر خوب ۲۳ تا ۲۸ از استان کرمان یا توابع کرمان برای ازدواج میخاهم در صورت وجود اطلاع دهید جهت اشنایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام کسی از کرمانشاه پسر 32 سال به بالا هست؟
Iran (Islamic Republic of)
قاطمه
۰۸:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
اگر‌میشه‌برای‌منم‌پیداکنید‌من
شهربابکی‌هستم‌سنم‌۱۹سالمه
تک‌فرزندم‌خیلی‌تنهام
Iran (Islamic Republic of)
سجاد علیزاده
۱۸:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من یه پسر 20 ساله هستم و دنبال یه مورد خوب میگردم مومن - چادری -با اخلاق باشه شغلم کارواش هست دارم کارواش تاسیس میکنم
Iran (Islamic Republic of)
hasan
۲۳:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
من یه پسر ۲۷ساله هستم باحقوق ۴تومن درماه خونه وماشین دارم دنبال یه مورد خوب براازدواج هستم اصفهانیم شهرستان جرقویه محمدآباد....
۱۲
آخرین اخبار