جايگاه بين المللي کشور در صنعت برق آبي با ساخت نيروگاه تلمبه ذخيره اي کشور ارتقا يافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران رضا زاده مديرعامل شرکت توسعه منابع اب و نيروي ايران در نشست خبري خود با بيان اينکه نيروگاه تلمبه ذخيره اي نيروگاهي براي استفاده از برق مازاد بر مصرف شبکه و باز توليد آن در زمانهايي که تقاضاي مصرف زياد است به کار مي رود گفت: اگر چه ذخيره کردن الکتريسيته به طور مستقيم عملي نيست اما نيروگاه تلمبه ذخيره اي توانايي ذخيره ظرفيت هيدروليکي را از طريق پمپاژ آب را دارد .

وي ادامه داد نيروگاه تلمبه ذخيره اي توانايي افزايش ظرفيت هيدروليکي از طريق پمپاژ اب از يک مخزن پايين به يک مخزن بالا درمواقعي که تقاضاي مصرف برق کم است مانند هنگام شب را داراست.

رضازاده در ادامه تصريح کرد: اب نيروگاه تلمبه ذخيره اي ميتواند در مواقعي که تقاضاي برق زياد است به مخزن پايين برگردد و در مسير برگشت توربين ها را بچرخاند و در نهايت ژنراتور را بگرداند.

مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي  ايران در ادامه اظهارداشت: اين سرمايه اقتصادي گران بها در سالي که از جانب مقام معظم رهبري به عنوان سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده زمينه تحقق اين حماسه را به طور کامل فراهم ساخت.

وي در ادامه خاطرنشان کرد با اجراي نيروگاه تلمبه ذخيره اي سياه پيشه جايگاه بين المللي کشور به واسطه ارتقاي صنعت برق ابي و رشد ظرفيت توليد انرژي برق ارتقا يافته و زمينه حضور فعال تر دست اندرکاران صنعت برق کشور را فراهم کرده است./عب

برچسب ها: نیروگاه ، برق آبی ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار