ائتلاف احزاب و گروه های سیاسی خواهان تغییر مسالمت آمیز در سوریه از نقش و تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به راه حلی جهت برون رفت از بحران در این کشور استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ائتلاف احزاب و گروه های سیاسی خواهان تغییر مسالمت آمیز در سوریه از نقش و تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به راه حلی جهت برون رفت از بحران در این کشور استقبال کرد.

طارق الاحمد سخنگوی این ائتلاف امروز در نشست مطبوعاتی گفت: ما حضور کشورهای دوست سوریه مانند جمهوری اسلامی ایران در همایش ژنو 2 ضروری می دانیم.

همچنین اعضای این ائتلاف مرکب از 23 حرب و گروه سیاسی و شماری از شخصیتهای مستقل، در بیانیه مشترکی مراتب علاقه خود برای شرکت در همایش ژنو 2 را اعلام کردند و ابتکار عمل روسیه و آمریکا در خصوص بحران سوریه و برگزاری همایش یادشده را سازنده توصیف کردند.

آنان در ادامه بیانیه یادشده بر ضرورت رعایت اصل حاکمیت و استقلال سوریه در هر راه حلی برای پایان بحران و ایجاد تغییرات در نظام سیاسی سوریه تاکید و به شدت با طرح هائی مبتنی بر مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالفت کردند.

این احزاب و گروه های سیاسی همچنین از همایش ژنو 2 به عنوان زمینه ساز برگزاری همایش فراگیر ملی در سوریه نام بردند.

آنان هماهنگی و هم اندیشی میان گروه ها و جریان های سیاسی سوریه به منظور ترسیم تصویری از آینده سیاسی آن کشور و دستیابی به راه حلی برای خروج از بحران و دستیابی به تغییری دمکراتیک، ریشه ای و فراگیر در نظام سیاسی سوریه را خواستار شدند.

در پایان این بیانیه، ائتلاف یادشده از تکروی هیات هماهنگی به ریاست حسن عبدالعظیم و جریان سازندگی دولت به ریاست لوی حسین که از هماهنگی با این ائتلاف در خصوص شرکت در نشست ژنو 2 خودداری کردند، انتقاد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار