ارزانی صفتی نیست که به محصولات خارجی به خصوص آلمانی‌های بازار اتومبیل بچسبد. با این حال به نظر می‌رسد در بین خانواده اشرافی پورشه، یکی از همه ارزان‌تر شده است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران  ، حضور پورشه در ایران ناگهانی بود. حتی بسیاری آن را باور نمی‌کردند. تصور ابتدایی بر آن بود که یکی دو مدل می‌آید و می‌رود. ولی وقتی نام «معین موتور» شنیده شد، واردات گسترده آن نیز استارت خورد. به طوری که طی چند ماه، بازار ایران یکی از بیشترین ثبت سفارش‌های این برند را در سطح خاورمیانه انجام داد.حضور Porsche ابتدا با نسل اول شاسی‌بلندهای Cayenne‌ آغاز شد. محصولاتی پرقدرت و زیبا که در مدل‌های 6 و 8 سیلندر خرید و فروش می‌شدند.بعد از آن به سرعت سیل انبوه انواع و اقسام Panameraها وارد بازار شد. لوکس‌های سایز بزرگی که از نظر کلاس طراحی تنها مرسدس‌بنز CLS را به عنوان رقیب مقابل خود می‌دید.سومین موج واردات مدل‌های پورشه حجیم‌تر شد. در این دوره سواری‌های فوق اسپرت 911 Carrera در خیابان‌ها دیده شد. کوپه‌هایی که از همان لحظه ورود نیز قیمتی بی‌رحمانه داشتند.دو محصول دیگر نیز در لیست فروش قرار گرفت؛ Cayman و Boxster که اولی مسقف و دومی روباز بود. در حقیقت همان کیمن بود و هست که رکورددار ارزان‌ترین محصول پورشه در ایران و باقی کشورها را کسب کرده است.

درباره کِیمن


شاید یکی از کوچک‌ترین تولیدات پورشه باشد. خودرویی که اولین بار در 2006 رونمایی شد. اوایل کار کیمن‌ها توسط پیمانکاری به اسم Valmet در فنلاند ساخته می‌شد. البته به سرعت پروسه تولید به آلمان بازگشت.


آنچه در ایران وجود دارد در حقیقت تولیدات سال 2012 کیمن است که با نام MY13 (مدل سال 2013) به فروش می‌رسد. در جریان باشید تولیدات سال 2013 که به نام مدل سال 2014 شناخته می‌شوند،‌ چهره‌ای به کلی متفاوت دارند.


جعبه‌دنده: 6 دنده دستی یا 7 دنده اتوماتیک با امکان تعویض از روی فرمان (سفارشی)


نوع دیفرانسیل: عقب


حجم موتور: 3436  سی‌سی


تعداد سیلندر: 6


تعداد سوپاپ: 24


قدرت: 6000 /320  (اسب بخار/در دقیقه)


گشتاور: 4750/370  (نیوتن متر/در دقیقه)


طول: 4347  میلی‌متر


عرض‌: 1801  میلی‌متر


ارتفاع: 1306  میلی‌متر


حداکثر سرعت: 275  کیلومتر در ساعت


شتاب 0 تا 100: 5.1  ثانیه


مصرف سوخت: 9.2  لیتر در 100 کیلومتر


حجم مخزن سوخت: 65  لیتر


قیمت


در حالی که گران‌ترین محصول پورشه در بازار ایران شاسی‌بلند کاین مدل Turbo با قیمت 1 میلیارد و 50 میلیون تومان ثبت شده است، کیمن در نسخه S خود قیمتی معادل 340 میلیون تومان دارد.این یعنی ارزان‌تر از ب‌ام‌و Z4 نسخه 30i که 395 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته طبیعی است که رقیب دیگر این خودرو مرسد‌س‌بنز SLK350 به رقم باورنکردنی 445 میلیون تومان رسیده باشد.

منبع:عصر خودرو 


برچسب ها: بازار ، خودرو ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار