یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران گفت: گام‌های موثر ایران در راستای حل بحران سوریه ستودنی بوده و بديهي است که کشورمان از تمامی پیشنهادات سازنده که به پایان بحران‌ها و مهار دخالت‌های خارجی در سوریه کمک کند، استقبال می‌کند.

"سید جلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه بحران سوریه روز به روز دچار پیچیدگی بيشتر می‌شود، گفت: گسترش درگیری‌ها در این کشور پس از صدور مجوز ارسال سلاح از سوی غرب به شورشیان معارض بیش از پیش شدت یافته است.

وی با بیان اینکه جمهوی اسلامی ایران از همان ابتدا تاکید بر به‌کارگیری راه حلی سیاسی به جای راهبرد فشار در بحران سوریه داشته است، افزود: تنها راه‌حل پایان دادن به این خشونت‌ها از طریق  راه‌حل سوری-سوری و با همکاری کشورهای همسایه و منطقه‌اي است.

فیاضی با اشاره به تلاش‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه تصریح کرد: برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران و میزبانی کشورمان در اين اجلاس بیانگر تداوم گام‌های موثر و سازنده ایران براي حل این بحران است.

وی حضور کشورهای منطقه همچون اردن، کویت و امارات در این اجلاس را امری مثبت در جهت حل بحران سوریه تلقی کرده و اظهار داشت: چنانچه تصمیمات این کشورها پس از این نشست به صورت مستقلانه و به دور از تاثیرات منفی اهداف شوم غرب صورت گیرد ، می‌تواند این اجلاس را در راستاي حل بحران سوريه موثرتر کند.


فیاضی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیرندگان واقعی برای بقای نطام بشار اسد تنها مردم سوریه هستند، افزود: مهار دخالت کشورهای خارجی و همچنين گفتگوهای مسالمت‌آمیز و دموکراتیک می‌تواند مهم‌ترین شاخص‌ها برای خاتمه‌دادن به این درگیری‌ها باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه ایران از هر گونه پیشنهاد سازنده‌اي ‌که به پایان‌يافتن بحران‌ها و مهار دخالت‌های خارجی در سوریه کمک کند استقبال خواهد کرد، خاطر نشان کرد: اجلاس آتی باید مسیری برای پایان خشونت‌ و درگیری‌ها و همچنین مهار دخالت بیگانگان در امور سوریه پیش رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، تهران ، اجلاس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار