تیم فوتبال چلسی که سال گذشته موفق شد با شکست بایرن مونیخ در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا برسد، امشب برای فتح لیگ اروپا به مصاف بنفیکا می‌رود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  چلسی چنانچه امشب در آمستردام آرنا بتواند بنفیکا را شکست دهد به عنوان تنها باشگاه اروپایی خواهد بود که پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا دست پیدا می‌کند. اطلاعات و نتایج کامل لیگ اروپا را در اینجا ببینید.

آبی‌های انگلیسی برای کسب این جام ارزشمند کار دشواری مقابل بنفیکای پرتغال پیش رو دارند. این تیم در بازی امشب "جان اوبی میکل"، "جان تری" و "ادن آزار" را به احتمال فراوان به دلیل آسیب‌دیدگی به خدمت نخواهد داشت. ضمن اینکه آبی پوشان قادر نیستند از "دمبا با" استفاده کنند چون این بازیکن از میانه‌های فصل به چلسی پیوسته است.

چلسی برای حضور در این دیدار در مرحله نیمه نهایی از سد باسل سوییس گذشته و بنفیکا مقابل فنرباغچه به برتری رسیده است. نکته جالب توجه اینکه "رافا بنیتز"، مربی اسپانیایی چلسی، به صورت موقت در این تیم فعالیت می‌کند و کسب این جام چه بسا بتواند موقعیت این مربی را در استمفوردبریج تحکیم کند.

"اسون گوران اریکسون" که سابقه هدایت تیم ملی انگلستان را دارد شانس تیم بنفیکا را کم نمی‌داند. این مربی سوئدی اظهار داشت: مطمئنا چلسی از شانس بالاتری برای قهرمانی برخوردار است چراکه تیم خیلی کاملی دارد اما تکنیک فردی بازیکنان بنفیکا بهتر است. آنها توپ را به خوبی کنترل می‌کنند و بازی خوبی ارائه می‌دهند.

اریکسون از سال 1989 تا 1992 هدایت این تیم پرتغالی را بر عهده داشته است. بنفیکا دو بار در سال های 1961 و 1962 به عنوان قهرمانی رقابتهای باشگاه‌های اروپا دست پیدا کرده است.

به گزارش مهر، قضاوت این دیدار مهم بر عهده "بیورن کویپرز" است. کمک‌های این داور 40 ساله هلندی دو هموطنش "ساندر فن روکل" و "اروین زینسترا" خواهند بود. کویپرز از سال 1991 اولین داور فوتبال اروپا است که یک دیدار فینال را در خانه خود سوت می‌زند. در سال 91 "تولیو لانسه" دیدار پایانی رقابتهای باشگاه‌های اروپا را در باری ایتالیا قضاوت کرد.

برچسب ها: رکورد ، چلسی ، منحصربه فرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.