یک روزنامه انگلیسی با انتشار گزارشی، از تحقیقات قضایی آمریکا درباره پرداخت مبالغ غیرقانونی از سوی بانک انگلیسی بارکلیز به شاهزاده عربستانی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز خاطرنشان کرده است که این تحقیق در حال بررسی احتمال پرداخت مبالغ مالی غیرقانونی از سوی بانک بارکلیز برای گرفتن مجوز بانکی از هیئت کل نظارت بر امور مالی عربستان در سال 2009 و نقش شاهزاده "ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیز" یکی از فرزندان پادشاه عربستان در اعطای این مجوز است.

 بانک بارکلیز در بیانیه ای خاطرنشان کرده که این بانک شاهزاده ترکی را انتخاب کرده تا از طریق شرکت خود موسوم به "العبیه"، در خصوص مسائل راهبردی عربستان و دریافت مجوز بانکی از سوی هیئت نظارت بر امور مالی این کشور، به بانک بارکلیز مشاوره دهد.

این در حالی است که بانک مذکور با تکذیب پرداخت هرگونه مبلغ مالی غیرقانونی به طرف یا شخصی خاص برای دریافت مجور مالی،  تاکید کرده که با تحقیقات مراجع آمریکایی در این زمینه همکاری کامل می کند.

شرکت "العبیه" نیز در بیانیه ای ضمن تکذیب هرگونه ارتباط غیرقانونی خود با این بانک و با اعلام این که "شاهزاده ترکی از شرکای دارای سهام اندک در این شرکت است و هیچ سمت اجرایی در این شرکت ندارد"، مدعی شد که رابطه این شرکت با بانک بارکلیز در چارچوب حمایت عملی و اداری از این بانک به منظور تثبیت حضور آن در عربستان بوده است.

درصورت تایید این اتهامات از سوی مراجع آمریکایی، رسوایی جدیدی برای بانک انگلیسی رقم خواهد خورد؛ هرچند این مساله برای عربستانی ها عادی به شمار می آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار