رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا، علیه دخالت نظامی احتمالی آمريکا در جنگ داخلی سوریه هشدار داده است. گیتس به شبکه سی بی اس گفت که دخالت نظامی مستقیم اشتباه خواهد بود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، رابرت گیتس افزود: "فکر می کنم در زمینه مسلح کردن این گروه ها و در مورد دخالت نظامی باید جانب احتیاط را رعایت کنیم."
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، تا کنون با وجود انتقادهای شدید محافظه کاران، از فرستادن سلاح به مخالفان بشار اسد خودداری کرده است. ترکیه، سوریه را به دخالت در بمبگذاری روز شنبه متهم کرده است . 
روز یکشنبه مراسم خاکسپاری تعدادی از قربانیان بمبگذاری روز شنبه در شهر ریحانلی ترکیه، واقع در نزدیکی مرز سوریه، برگزار شد، حمله ای که بیش از ۴۶ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.
ترکیه می گوید مواد منفجره از سوریه به ریحانلی آورده شده است . 
در همین رابطه، وزیر اطلاع رسانی سوریه گفته است که ترکیه خود غیرمستقیم در این حمله دست دارد، به این دلیل که اجازه داده این منطقه به مرکزی برای فعالیت های تروریستی بین الملل تبدیل شود.
آمریکا و ناتو ضمن محکوم کردن بمبگذاری های روز گذشته ، حمایت خود را از ترکیه اعلام کردند.
پیشتر احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به این که عاملان این حملات بازداشت و هیچ اقدامی بی پاسخ نخواهند ماند، سوريه را مسئول اين حملات دانست . 






برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، گیتس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار