سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس، همراهي احمدي‌نژاد با رحيم‌مشايي در زمان ثبت‌نام و مصاحبه مطبوعاتي را خلاف نص صريح قانون اساسي و وهن جايگاه رياست جمهوري دانست.

"سيد‌حسين نقوي‌حسيني" نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان‌اينکه همراهي احمدي‌نژاد با يکي از نامزدهاي رياست‌جمهوري در زمان ثبت‌نام و مصاحبه مطبوعاتي خلاف نص صريح قانون بود،  گفت: طبق قانون اساسي، رئيس‌جمهور رئيس قوه مجريه است و اجراي انتخابات را بر عهده دارد و بايد بي‌طرفي کامل را در انتخابات رعايت کند، لذا رفتار روز گذشته رئيس دولت خلاف قانون بود چراکه با اين اقدام بی‌طرفی خود در انتخابات را نقص کرده است.

وي در ادامه افزود: رئيس‌جمهور روز گذشته سوگند قانون اساسي خود را زير پا گذاشت، چراکه وي قسم خورده همواره امانت‌دار ملت، مجري و پاسدار قانون اساسي باشد، لذا اقدام رئيس‌جمهور ضمن‌انکه اقدامي غير‌قانوني است، يک تخلف اخلاقي محسوب مي‌شود و وهن جايگاه رياست‌جمهوري است.

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي اظهار داشت: رئیس‌جمهور به عنوان شخص اول اجرايي كشور بعد از مقام معظم رهبری و در جایگاه رئیس قوه مجریه باید شأن و جایگاه خود را حفظ کند، لذا همراهی کردن با یک نامزد انتخاباتی که معين نيست صلاحیت او تایید بشود یا نه، شأن مقام ریاست‌جمهوری را بسیار پایین می‌آورد و خلاف اخلاق است.

نماينده مردم ورامين در ادامه تصريح کرد: این‌گونه رفتارها به دلیل آنکه در شأن رئیس‌جمهور نبوده و خلاف قانون است، در میان هیچ یک از روسای جمهور پیشین سابقه نداشته و اولین بار است که جایگاه ریاست جمهوری دچار اين‌چنين وهني مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاندیدا ، دولت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار