عضو کميسيون امنيت‌ملي مجلس همراهی احمدی‌نژاد با مشایی هنگام ثبت‌نام وي در انتخابات ریاست جمهوری را رفتاري غير‌قانوني خواند و گفت:احمدي‌نژاد بايد متوجه اين امر باشد که به هيچ‌وجه ملت ايران و شوراي‌نگهبان از اين تخلف نخواهند گذشت و از قوه‌قضائيه و شوراي‌نگهبان نيز خواستاريم که به اين تخلف صورت گرفته به طور جدي رسيدگي کنند و برخورد لازم را نسبت به اين تخلف انجام دهند.

"عوض حيدرپور شهرضايي" نماينده مردم شهرضا و سميرم سفلي، در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واکنش به همراهي احمدي‌نژاد با اسفنديار رحيم مشايي در هنگام ثبت‌نام وي براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري، گفت: از زماني که فرآيند انتخابات آغاز شد، نگران بي‌قانوني و رفتارهاي خارج از قاعده رئيس‌جمهور بوديم.

وي در ادامه افزود: متاسفانه احمدي‌نژاد با انجام دور چهارم سفرهاي استاني که عمدتا سفرهاي تبليغاتي و انتخاباتي بود، نامزد مورد علاقه خود را همراهي مي‌کرد که اين يک اقدام کاملا غير‌قانوني و غير‌اصولي بود.

عضو کميسيون امنيت ملي با تاکيد بر اينکه رفتار احمدي‌نژاد يک رفتار خارج از عرف و خارج از قاعده قانوني، سياسي و انتخاباتي است، گفت: احمدي‌نژاد بايد متوجه اين امر باشد که به هيچ‌وجه ملت ايران و شوراي‌نگهبان از اين تخلف نخواهند گذشت و از قوه‌قضائيه و شوراي‌نگهبان نيز خواستاريم که به اين تخلف صورت گرفته به طور جدي رسيدگي کنند و برخورد لازم را نسبت به اين تخلف انجام دهند.

وي در ادامه با بيان اينکه مسئله فراتر از آن چيزي است که مشاهده مي‌شود، تصريح کرد: اينکه بيش از 10 نفر از اعضاي کابينه دولت براي ثبت‌نام و انتخابات رياست‌جمهوري اقدام مي‌کنند چه معنايي دارد؟ غير از اين است که همه آنها تحت‌تاثير و فرمان رئيس دولت حرکت مي‌کنند و اقدامات خود را انجام مي دهند؟

حيدرپور در ادامه اظهار داشت: شايد اين اقدام آغاز حركتي باشد  همانند حوادث بعد از انتخابات 88 و دولت با طراحي و به اجرا در آوردن آن در تدارك اتفاقي بدتر از فتنه 88 باشد، غافل از اينكه شوراي نگهبان در طول 34 سال گذشته نشان داده كه با قوت به وظيفه شرعي و قانوني خود عمل خواهد كرد و از هيچ شخص و جرياني خوف ندارد.

عضو کميسيون امنيت ملي ادامه داد: لشکرکشي دولت در فضاي انتخابات به هيچ‌وجه در اراده ملت و در نحوه انجام وظايف شوراي نگهبان تاثيري نخواهد گذاشت و اين شورا به وظيفه شرعي و قانوني خود عمل خواهد کرد.

وي با بيان اينکه رسيدگي به اين مسئله جزء وظايف ذاتي مجلس نيست، گفت: نمايندگان تذکرات خود را به مسئولين اعلام خواهند کرد و رئيس‌جمهور نيز بايد اصلاحات مورد‌نظر را به عمل آورد و چنانچه بخواهد اقدامي از سر‌ عناد انجام دهد، قطعا از سوي دستگاه‌قضائي و مبادي ذيصلاح امنيتي برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وي در خاتمه با اشاره به حضور شيخ‌الاسلام وزير سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعي در همراهي با احمدي‌نژاد و مشايي، گفت: حضور وي نوعي دهن‌کجي به ارزش‌هاي سياسي، انقلابي و رفتارهاي اصولي در جمهوري اسلامي ايران است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، مشایی ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار