معاون زير راه و شهرسازي: با آسفالت 14 هزار كيلومتر راه روستايي ديگر تمام روستاهاي بالاي 50 خانوار كشور از راه آسفالته بهره مند مي شوند.

 به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، سيد حسين ميرشفيع كه براي ارزيابي از ساخت راه هاي روستايي به جنوب استان كرمان سفر كرده بود ضمن اعلام رضايت ازعملكرد اداره كل راه و شهرسازي جنوب استان كرمان در زمينه گسترش راه هاي روستايي عنوان كرد: با وجود اين كه اداره كل ياد شده يك اداره كل نو پا است ولي با پيگيري مجموعه مديريت و تلاش شبانه روزي همكارانش توانسته 60 درصد روستاهاي بالاي 50 خانوار منطقه را از راه مناسب برخورد كند.
وي اضافه كرد: در جنوب استان كرمان 200 كيلومتر راه روستايي وجود دارد كه بايد آسفالت شوند كه عمدتا در مناطق كوهستاني واقع شده و ساخت راه در كوهستان هزينه ي بالايي را به همراه خواهد داشت و اميدواريم علاوه بر اعتبارات ملي و استاني از منابع حاصل از فروش سهام شركت هاي دولتي بتوانيم راه هاي روستايي اين منطقه وچند استان ديگر را آسفالت كنيم.
ميرشفيع همچنين بيان داشت: در كشور 14هزار كيلومتر راه روستايي بالاي 50 خانوار وجود دارد كه نياز به بهسازي و آسفالت دارد كه تنها 4000 كيلومتر آن را مي توانيم آسفالت نماييم.
معاون زير راه و شهرسازي با اشاره به بدهي 7500 ميلياد ريالي به پيمانكاران گفت: ما تنها توانستيم در سال گذشته 15 درصد بودجه استاني را جذب كنيم.
به بهره برداري رسيدن بيش از 70 كيلومتر راه روستايي در فروردين ماه امسال
مدير كل راه و شهرسازي جنوب استان كرمان دراين بازديد گفت: اين اداره كل توانسته در فروردين ماه امسال بيش از 70 كيلومتر راه روستايي را آسفالت كند.
مهندس بلوردي افزود: با گسترش راه هاي روستايي شاهد شكوفايي كشاورزي منطقه هستيم چنانكه به وجود آمدن جاليزارها يكي پس از ديگري بعد از گسترش راه هاي منطقه نمونه اي از اين فعاليت ها هست كه باعث شده زمين هاي زيادي زيركشت هندوانه و گوجه فرنگي رود و درآمد حاصل از صادرات و فروش آن ها به ارتقاي درآمد سرانه ي خانوارها كمك نمايد.
وي در پايان از مسئولان خواست تا نگاه ويژه اي بر منطقه داشته باشند كه توسعه راه،‌توسعه ي كشاورزي، صنعت، بهداشت و ... را به همراه خواهد داشت.
برچسب ها: آسفالت ، روستا ، شهریور ، تخصیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار