معاون وزير راه وشهرسازي گفت: بازسازي بناهاي قديمي در محدوده بافت هاي فرسوده شهري از برنامه هاي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران بوده كه با بيش از 46میلیارد ريال اعتبار ، جهت مرمت و نوسازی بناهای قدیمی صرف شده است.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در سال گذشته جلسات متعددی در حوزه نشست با ساكنان محلات بافت هاي فرسوده شهرهاي مختلف استان سمنان برگزار شده است گفت: اين جلسات در زمینه فرهنگ سازي و اطلاع رساني در خصوص نوسازی بافت هاي فرسوده برگزار شده که این روند در سال جدید نیز ادامه دارد.

وي در ادامه افزود: به منظور آشنایی بیشتر مدیران شهری با امر نوسازی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی کارگاههای آموزشی مدیران در این شهرستان برگزار شده است.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران  يكي ديگر از اقدامات انجام گرفته در استان سمنان را بازسازي بناهای  تاريخي نام برد و افزود: بازسازي بناهاي قديمي در محدوده بافت هاي فرسوده شهري از برنامه هاي شركت مادر بوده كه با بيش از 46میلیارد ريال اعتبار ، جهت مرمت و نوسازی بناهای قدیمی صرف شده است.

معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد: اين بناهاي قديمي عبارت است ازمرمت و بهسازی خانه های رنجبران- حاجیان - حاج ناصر - منشی الاطباء – نائب الصدر و.... در استان سمنان بهسازي و نوسازي شده است.

کيان پور در ادامه  اظهار داشت:  طرح توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهر سمنان با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل درآمد عمومی این شرکت تهیه و به تصویب ستاد توانمند سازی  و ساماندهی سکونتگاههای غیر ر سمی استان رسیده است .

وي با اشاره به پروژهای مهم بازگشایی معابر از جمله مرمت و بازسازی محور کهنه دژ-بازگشایی خیابان شهید علومی-بازگشایی خیابان آتشگاه ،گفت: با اجرای این پروژه شاهد تحولی عظیم در بازگشایی مناطق بافت های فرسوده خواهیم بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار