به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ صدور اسناد مالکيت املاک روستايي فعاليت حقوقي و فني تهيه و تنظيم مدارک و نقشه هاي لازم جهت صدور اسناد مالکيت اماکن روستايي است.
براساس اين گزارش؛ ساماندهي نظام مالکيت اراضي واقع در بافت مسکوني روستاها، امکان بهره گيري روستائيان از تسهيلات بانکي از اهداف مورد نظر صدور اسناد مالکيت املاک روستايي به شمار مي رود.
براساس اين گزارش؛ صدور اسناد مالکيت املاک روستايي با استناد به مواد قانوني انجام مي شود.
ماده 133 قانون برنامه چهارم توسعه کشور در اين خصوص عنوان کرده که به منظور صدور سند مالکيت املاک واقع در بافت مسکوني روستاها، وزارت راه و شهرسازي (بنياد مسکن انقلاب اسلامي) موظف است به نمايندگي از طرف روستائيان طي مدت برنامه چهارم توسعه، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران براي کليه روستاهاي داراي شوراي اسلامي و مراکز دهستان ها نقشه تفکيکي وضع موجود روستا را تهيه و به اداره ثبت و املاک ارسال کند.
براساس اين گزارش؛ از زمان شروع فعاليت تاکنون، 2 ميليون و 497 هزار و 914 جلد سند مالکيت صادر و تحويل روستائيان شده است.