وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد مازندران موفق ترین مدیریت را در اجرای برنامه پزشک خانواده داشته است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر که شب گذشته در هتل رامسر، برگزار شد با بیان اینکه، از 144 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در برنامه بودجه 91، به دلیل تحریم های اعمال شده به ویژه در صنعت نفت، کمتر از 90 هزار میلیارد تومان آن محقق شد، تصریح کرد: امیدوارم قبل از پایان دولت دهم برخی از پروژه های در حال  ساخت، به بهره برداری برسد.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، حوزه  بهداشت و درمان جهش معجزه آسایی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 120 هزار پزشک، 200 هزار پیراپزشک دانشگاهی و 130 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد، که قسمت اعظم این امکانات در مناطق غیر برخوردار مستقر شد.

وی با تاکید براینکه ساختار بهداشت و درمان کشور نیاز به تحول جدی دارد، افزود: برنامه پزشک خانواده یکی از عوامل موثر در این تغییر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دستورالعملی که برای این برنامه ملی طراحی شده  نیاز به اصلاحات دارد.

وی بر حفظ شان و جایگاه پزشکان در بیمارستانهای دولتی تاکید و تصرح کرد: پزشکان در صف مقدم خدمت رسانی قرار دارند لذا با تفویض پاره ای از اختیارات به آنان باید انگیزه خدمت رسانی آنان در مراکز دولتی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های بیمارستانی باید استفاده بهینه شود، گفت: سعی می کنیم امکانات بیمارستانی را گسترش داده و نوسازی کنیم  تا از نظر کیفیت وکمیت خدمات رسانی رضایت مراجعه کنندگان را فراهم آوریم.

الحاق دانشکده پرستاری رامسر به دانشگاه مازندران

دکترطریقت منفرد، در خصوص الحاق دانشکده پرستاری رامسر به دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: پیگیرهای لازم برای این امر صورت  خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: امیدوارم بتوانم خواسته های به حق مردم استان به ویژه شهرستان رامسر را به گوش دولت برسانم.

فرماندار شهرستان رامسر نیز در این نشست به بیان مصوبات سفرهای هیات دولت به این شهرستان پرداخت و گفت: در ایام نوروز 92 روزانه 150 هزار مسافر در این شهرستان تردد داشتند که نیاز به خدمات درمان و بهداشتی را افزایش می دهد.

زرودی ضمن بیان مهمترین دغدغه های این شهرستان، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمکهای شایسته ای در حوزه سلامت این شهرستان نموده است.

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آستانه سفر استانی رئیس جمهور به مازندران به عنوان نماینده دولت در شهرستان رامسر، دیروز ظهر وارد این شهرستان شد و ضمن بازدید از مراکز درمانی، نشست با پزشکان برنامه پزشک خانواده، حضور در جلسه شورای اداری، چندین پروژه عمرانی را نیز به بهره برداری می رساند./س
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، درمان ، رامسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار