یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا با تعدیل مواضع اعلامی خود همچنان به دنبال سرنگونی دولت بشار اسد است چرا که در سیاست‌های اعمالی خود بر حمایت تسلیحاتی تروریست‌های سوری پافشاري مي‌کند.

 مرتضی مکی درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر جان کری در دیدار با پوتین مبنی بر اینکه واشنگتن با رویکرد مسکو برای حل مسئله سوریه موافقت مي‌کند، گفت: روند تحولات سوریه به سمتی می‌رود که دولت آمریکا اهداف خود را با این روند منطبق نمی‌بیند و راهکارهای اوباما برای حل بحران سوریه تبدیل به طنز مطبوعات شده است.

وی تصریح کرد: ایالات متحده به دورنمایی از سوریه نرسیده و تهدیداتش نسبت به این کشور دیگر اثر ندارد بنابراین با تسلیح بیشتر معارضین و انجام رایزنی همزمان با کشورهای متحد سوریه به‌دنبال همراه کردن آنها با مواضع خود است.

مکی افزود: آمریکا هنوز به دنبال سقوط دولت اسد است اما ایالات متحده هنوز نتوانسته طبق برنامه زمان‌بندی خود در رابطه با سوریه عمل کند بنابراین سعی می‌کند با همگرایی بین‌المللی اهداف خود را پیش ببرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با تعدیل مواضع اعلامی خود همچنان به دنبال سرنگونی دولت بشار اسد است چرا که در سیاست‌های اعمالی خود  بر حمایت تسلیحاتی تروریست‌های سوری پافشاري مي‌کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار