سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم کردن حمله هواپيماهاي رژيم غاصب صهيونيستي به سوريه اظهار داشت: آمريكا و رژيم جعلی صهيونيستي طراحان اصلي بحران سوريه هستند و حمله اخير هواپيماهاي رژيم جنایتکار صهيونيستي به اين كشور بهترين گواه اين مسئله است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " غضنفر ركن‌آبادي " در اين ملاقات در پاسخ به سؤالات مطرح شده، به تشريح آخرين وضعيت تحولات سوريه و تلاش‌هاي كشورمان براي حل بحران آن كشور پرداخت و گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي بحران، ضمن تأكيد بر خواسته مردم مبني بر انجام اصلاحات به رهبري بشار اسد، معتقد بود كه بحران سوريه تنها از طريق گفتگو قابل حل بوده و در اين راستا طرحي شش ماده‌اي براي حل آن ارائه كرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم کردن حمله هواپيماهاي رژيم غاصب صهيونيستي به سوريه اظهار داشت: آمريكا و رژيم جعلی صهيونيستي طراح اصلي بحران سوريه هستند و حمله اخير هواپيماهاي رژيم جنایتکار صهيونيستي به اين كشور بهترين گواه اين مسئله بوده و ثابت مي‌كند ميان گروه‌هاي تكفيري كه از خارج به سوريه آمده‌اند با آن رژيم هماهنگي كامل وجود دارد، جمهوري اسلامي ايران مخالف هرگونه دخالت خارجي در سوريه بوده و از تمامي طرف‌هاي خارجي خواسته است تا با قطع كمك‌هاي تسليحاتي و مالي به گروه‌هاي مسلح، به وظيفه بين‌المللي خود براي حل بحران سوريه پايبند باشند.

ركن‌آبادي با اشاره به ترور علامه شهيد محمد سعيد رمضان البوطي از شخصيت‌هاي بارز اهل سنت سوريه توسط گروه‌هاي تكفيري اظهار داشت: رسانه‌هاي غربي با دروغ پردازي‌هاي خود چنين وانمود مي‌كنند كه بحران سوريه، درگيري ميان شيعه و سني است در حالي كه علامه شهيد بوطي كه خود قرباني جنايت گروه‌هاي تروريستي در سوريه شد، از بارزترين شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي اهل سنت سوريه به شمار مي‌رفت.

اعضاي هيئت نيز در اين ملاقات ضمن اعلام همبستگي با دولت و ملت سوريه، خواستار توقف خشونت‌ها و درگيري‌ها در آن كشور شده و از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران در اين راستا قدرداني كردند.

" ميريد ماغوايير " رئيس هيئت نيز ضمن محكوم کردن تجاوز اخير رژيم جعلی صهيونيستي به سوريه، خواستار توقف حمايت كشورهاي خارجي از كمك‌هاي تسليحاتي به گروه‌هاي مسلح در سوريه شد و اظهار داشت: ما نبايد به قتل و خونريزي كمك كنيم بلكه بايد حامي محبت و صلح و دوستي باشيم، جهان امروز نيازمند محبت و صلح است و ملت‌هاي منطقه و جهان بايد اميدي براي زندگي كردن داشته باشند، ما به سوريه مي‌رويم تا با دولت و ملت سوريه ابراز همدردي کرده و حمايت خود را از تمامي تلاش‌هايي كه در راستاي برقراري صلح و گفتگو صورت مي‌گيرد، اعلام كنيم.

وی ادامه داد: ما عازم سوريه هستيم و بنا داريم در سوريه با دولت و نيز تك تك گروه‌هاي مخالف گفتگو و زمينه گفتگوي گسترده مخالفان با دولت را فراهم کنیم.

وي با اشاره به توطئه از پيش طراحي شده در خصوص سلاح‌هاي شيميايي در سوريه اظهار داشت: با همين ادعاي واهي، ناتو به عراق حمله كرد و آن كشور را ويران كرد، ليبي و افغانستان را با همينگونه ادعاها ويران كردند و اكنون در نظر دارند سوريه را ويران كنند، آيا اين عمل مصداق دمكراسي است؟ چنانچه كشوري به اوامر شما گوش ندهد، به بهانه‌هاي مختلف و به اسم دمكراسي آن كشور را نابود مي‌كنيد.

گفتنی است؛ اين هيئت به دعوت كميته بين‌المللي حمايت از آشتي و همبستگي و به ميزباني پاترياك لحام رهبر مسيحيان روم كاتوليك به لبنان و سوريه سفر كرده و بيش از بيست شخصيت معروف و فعال در زمينه حقوق بشر از كشورهاي مختلف جهان از جمله كشورهاي فرانسه، ايرلند، ايتاليا، آمريكا، آمريكاي لاتين، كانادا و استراليا در اين هيئت حضور دارند.

همچنین فعالان بين‌المللي شركت كننده در اين نشست به طرح ديدگاه‌ها، پيشنهادات و سؤالات خود پيرامون مسايل مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله لبنان، فلسطين و سوريه پرداختند كه پاسخ مقتضي توسط سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان داده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، سوریه ، بحران ، سفیر ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار