وزير اقتصاد در حاشيه هفتمين نمايشگاه بانک بيمه و بورس گفت: نرخ سود تسهيلات بانکي امسال تغيير نمي کند.

سيد شمس الدين حسني وزير امور اقتصادي و دارائي در حاشيه هفتمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه در جمع خبرنگاران، گفت: در رابطه با بحث نرخ سود تسهيلات بانکي بايد بگويم در گذشته بسته سياستي نظارتي بانک مرکزي به صورت يکساله تهيه مي شد که از سال گذشته قيد شد که اين بسته سياستي نظارتي غير قابل تغيير باشد يعني امسال هم همان بسته سياستي نظارتي سال گذشته اجرا مي شود.

ضمن آنکه، در مورد نرخ سود تسهيلات بانکي با توجه به جلسه شوراي پول و اعتبار و نظرات اعضاي شورا نيازي به تغيير نرخ سود بانکي نيست.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با تصميمات جديد ارزي گفت: در حال حاضر هيچ تصميم ارزي جديدي در راه نيست و ما منتظر اعلام نهايي نرخ ارز از سوي مجلس هستيم.

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با لايحه بودجه سال 92 که فردا به صحن علني مجلس مي رود، گفت: توصيه من به نمايندگان در خصوص تصويب لايحه بودجه مربوط به عملياتي بودن آن است. کاهشي که در مقايسه با منابع هدفمندي يارانه ها به ويژه منابع سازمان هدفمندي يارانه ها از سوي کميسيون تلفيق بودجه در نظر گرفته شده است، به هيچ عنوان امکانپذير نيست و اين موضوع باعث آسيب زدن به روند اجراي هدفمندي يارانه ها مي شود.

وي در خصوص مهمترين ويژگي هاي هفتمين نمايشگاه بورس و بيمه با بيان اين مطلب که در حال حاضر يکي از بخش هاي موفق در عرصه اقتصاد کشور بازار سرمايه است، تصريح کرد: ميزان رشد بازار سرمايه در سال هاي آغازين دولت بالغ بر حدود 32 هزار ميليارد تومان بوده که اين عدد هم اکنون از مرز 282 هزار ميليارد تومان هم فراتر رفته است.

بازار سرمايه کشور از ظرفيت ها و پتانسيل هاي زيادي برخوردار است. در گذشته فقط يک شرکت وجود داشت که کارهاي حاکميتي و ساير کارهاي مربوطه را انجام مي داد اما امروز در کنار شرکت بورس تهران شرکت فرابورس و شرکت نوپاي بورس انرژي قرار دارد.

وزير اقتصاد تصريح کرد: اگر من بخواهم به عنوان يک سرمايه گذار اقدام به سرمايه گذاري کنم، حتما با يک يا دو کارگزاري مشورت مي کنم.
وي در پايان گفت: ما سياست هاي ارزي را فعلا تغيير نداديم و همان سياست هاي سابق را اجرا مي کنيم./س
برچسب ها: وزیر ، پول ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار