پورشه چهلمین سال ساخت 911 توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق را با 520 و 560 اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌پورشه چهلمین سال ساخت 911 توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق  را با 520 و 560 اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است.

 شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت  مدل توربو به 3.2 ثانیه و توربو S به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌توان گفت تنها چیزی که از نسل های پیشین خود به ارث برده اند، نام آنهاست.

در عقب مدل توربو، موتور توربوشارژ خطی و 6 سیلندر با گنجایش 3.8 لیتر تعبیه شده که می‌تواند در نهایت 520 اسب‌بخار قدرت تولید کند. گشتاورنیروی تولید شده در نمونه توربو 650 نیوتن‌متر و در توربو S حدود 700 نیوتن‌متر است. دور موتور در این حالت 2100 دوربردقیقه خواهد بود.

پورش برای این نمونه بدنه‌ای عریض و با طرحی شبیه به ابرخودروها طراحی کرده است. این مدل جدید 2.7 سانتیمتر عریض‌تر از کاررا 4 است و گلگیر بزرگی در عقب آن دیده می‌شود. چرخ‌ها 20 اینچی و از جنس آلومینیوم هستند و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی انتخاب شده‌اند.

پورش 50 سال پیش برای اولین‌بار 911 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و 10 سال پس از آن از اولین پیش‌نمونه از 911 توربو پرده برداشت. حالا پس از گذشت 40 سال دو نمونه توربو و توربو S رونمایی شده که از نظر فنی و داینامیک سرآمد گروه خود است. سیستم چهارچرخ متحرک این دو خودرو، همراه با آیرودینامیک تطبیقی، چراغ‌های جلوی تمام‌ال.ای.دی و قدرت بالای 500 اسب‌بخار با استفاده از یک موتور شش‌سیلندر خطی همراه با دو توربوشارژر از نسل تازه این خودروها بهترین خودروی ممکن را ساخته است.

برای این دو خودرو شاسی جدید و سبکی پیش‌بینی شده که فاصله محوری چرخ‌ها در آن نزدیک به 10 سانتی‌متر بیشتر از نمونه‌های پیشین است و روی چرخ‌های بزرگتری سوار شده است. برای کنترل این خودرو از دیسک‌های ترمز کربن‌سرامیکی پورش استفاده شده است.

موتور جدید این دو خودرو همراه با جعبه‌دنده هفت‌سرعته بهبودیافته و سیستم چهارچرخ‌متحرک بهره‌وری بالاتری را به آنها داده است. در موتور شش‌سیلندر خطی، تزریق سوخت به صورت پاشش مستقیم در مدل توربو 520 و در 911 توربو S نزدیک به 560 اسب‌بخار توان تولید می‌کند. پورش تنها خودروسازی است که به استفاده از دو توربوشارژر با موتورهای بنزینی با طراحی‌های متفاوت ادامه داده است.

از لحاظ شکل بدنه هم این دو خودرو تازه عریض‌ترین نمونه‌های 911 هستند. هر دو نمونه توربو و توربو S تا پایان سال جاری میلادی به بازار آمریکا وارد خواهد شد. قیمت پایه 911 توربو 148300 دلار و توربو S بیش از 181هزار دلار اعلام شده است.













خبرآنلاین


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۲۲:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
از اینا تو زیرخونمون دو سه تا هست
شوخی کردم خیلی شیکه ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
خودرو سازای ماتا بخوان یه همچین ماشینایی درست کنن ما هفت کفن پوسوندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
وای ی ی ..... خدای من ...... تو خوابم نمی تونم سوارش بشم هی هی .....