تشخیص اولین وظیفه هر پزشک و دندانپزشک است که با تعامل بیمار و پزشک به دست آمده و مهمترين گام برای درمان محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر مهناز صاحب جمعی رئیس پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران در نشست خبری این کنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع تشخیص یک موضوع کلیدی و هنر یک دندان پزشک بوده و فارغ از هر تخصصی بین تمامی رشته های دندان پزشکی مشترک است.

وی افزود: باید توجه داشت که تشخیص به عنوان مهمترین رکن در مواجهه با بیمار مطرح است، چرا که اگر تشخیص درست باشد، راهکارهای درمانی را می توان در بسیاری از کتب جستجو کرد.

  وی با بیان اینکه موضوع این کنگره چالش های تشخیصی در دندان پزشکی درنظر گرفته شده است اذعان داشت : هدف از انتخاب این موضوع، اهمیت مقوله تشخیص در درمان بیماران است زیرا  وظیفه هر پزشک و دندان پزشکی در مرحله اول تشخیص صحیح است و سپس درمان صورت می گیرد،  بنا بر این تلاش ما این است که برنامه های این کنگره به گونه ای باشد که اطلاعات همکاران دندان پزشک را در این زمینه ارتقاء دهیم.

 رئیس پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران خاطرنشان کرد: از آنجایی که محوریت کنگره یک موضوع کلی بوده و شامل تمامی رشته های تخصصی و دندان پزشکی عمومی می شود، سعی شده پانل های در نظر گرفته شده نیز بین چندین رشته مربوط به هم، مشترک برگزار شود تا بتوانند در مسائل تشخیصی به یکدیگر کمک نمایند، مثلا بین سه رشته آسیب شناسی دهان، فک و صورت، رادیولوژی و بیماری های دهان، فک وصورت پانل مشترک برگزار خواهد شد.

گفتنی است : پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندان پزشکی ایران 23 لغایت 27 اردیبهشت  جاری با حضور بیش از 3000 نفر شرکت کننده و با ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه دندانپزشکی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی در محل سالن برج میلاد تهران برگزار می گردد./س
برچسب ها: دندان ، پزشک ، کنگره ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار