در شرايطي که جهان اوضاع سخت اقتصادي را تجربه مي‌کند کشورهاي در حال توسعه منتظر روزهايي هستند که دولتمردان راه حل‌هاي زود بازده اقتصادي را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ارسلان فتحي‌پور رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در نشستي با فعالان اقتصادي استان آذربايجان شرقي نخستين راهکار هماهنگ کردن راهبردهاي بلند مدت اقتصادي کشور متناسب با راهبردهاي سياست گذاري خارجي کشور را ارائه داد.
وي در اين نشست گفت: بايد بگويم نظام جمهوري اسلامي ايران در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي اهداف مقدسي همچون توسعه و اشاعه دين اسلام، دفاع از مسلمانان و مظلومان در جهان، مبارزه با استعمارگري حمايت از انقلابهاي مردمي در عرصه بين‌الملل و در داخل کشور نيز بر اساس مباني اسلام و منافع ملت، حفظ استقلال کامل کشور از ابر قدرت‌ها  داشته و توانسته اين مباني رادر کشور به خوبي اجرا كند.

فتحي‌پور با بيان اينکه کارگزاران اقتصادي در خط مقدم جبهه قرار دارند، تصريح کرد: تصميم‌گيران اقتصادي کشور بايد تصميمات خود را بر اساس سياست گذاري خارجي و ارتباط مستمر با عرصه اقتصادي داشته باشند.

فتحي‌پور در ادامه به وابستگي اقتصاد كشور به واردات اشاره کرد و گفت: بررسي‌هاي انجام شده در رابطه با ميزان وابستگي بخشهاي اقتصادي کشور به واردات ، سطح آسيب‌پذيري اين بخش‌ها در شرايطي مانند تحريم را مشخص مي‌کند كه با كاهش واردات در قالب اجراي اقتصاد مقاومتي مي‌توانيم با توجه به اهداف مورد نظر خود با تحريم‌ها برخورد کنيم .

***خود کفاي در تامين کالاهاي اساسي

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس که خود يکي از کانديدهاي انتخابات رياست جمهوري است در پايان خاطر نشان کرد:
سومين راهکار اساسي ، خودکفايي در توليد کالاهاي اساسي به عنوان يکي از مهمترين شاخصه‌هاي اقتصاد مقاومتي است، به طوريكه در تامين نيازهاي اساسي جامعه کاملا خود کفا و ميزان وابستگي آن در اين زمينه را به حداقل برسانيم.

به همين خاطر اکثر کشورهاي دنيا مخصوصا کشورهاي پيشرفته بيشترين سوبسيد را براي بخش کشاورزي در نظر مي‌گيرند و بيشترين موانع تجاري را در رابطه با بخش کشاورزي به منظور حفظ امنيت غذايي و تامين کالاهاي اساسي در نظر مي‌گيرند./ عب
برچسب ها: مقاوم ، کشور ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار