ضعف مشکلات مردم يکي از مهمترين برنامه هاي دولت يازدهم بايد باشد که اين موضوع از سوي مقام معظم رهبري مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

فتحي پور رئيس کميسيون اقتصادي مجلس که به عنوان يکي از کانديداهاي انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري اعلام کانديداتوري کرده است، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که مهمترين شعار اقتصادي شما چيست، گفت: شعار من در حوزه اقتصادي تلاش، عدالت و معنويت است و برنامه مهم من رسيدن به اهداف اقتصادي به منظور رفع مشکلات اقتصادي مردم است.

وي تصريح کرد: نداي رهبر انقلاب هم که مکررا اعلام کرده اند، ارتقاي سطح معيشت مردم و جلب رضايت آنان است.

ارسلان فتحي پور در سخنان خود خطاب به مردم ايران، در حاشيه اعلام کانديداتوري خود به مردم، گفت: اکنون فصل عالمانه تصميم گرفتن و بصيرانه نگاه کردن است. عدالت و پيشرفت مرواريدي است که شيفتگان براي بدست آوردن آن در درياي خون استقلال طلبي اقدام به غواصي کرده اند که دست يافتن به آن يک رسالت راهبردي تاريخي است.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود، در خصوص مسائل اقتصادي تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره ارتقاء سطح معيشت مردم و جلب رضايت آنان از سنگر دين و مجراي قانون را مطالبه کرده و مي کند تا مسئولان و مجريان بفهمند که فرافکني و انداختن تقصيرات به گردن ديگران، بي مسئوليتي و ناکارآمدي دولتها را هرگز توجيه نکرده و نمي کند.

در بحث مسائل اقتصادي، عدم اجراي صحيح قانون هدفمندسازي يارانه ها بحث 44 قانون اساسي از موارد مهم اقتصادي است که در طول سال هاي اخير انجام شده است.

در حال حاضر، اين موضوع در حوزه اقتصادي از اهميت ويژه برخوردار است که با وجود درآمدهاي افسانه اي دلارهاي نفتي چرا ما پيش قراول نرخ تورم، بيکاري و کاهش رشد سرمايه گذاري در کشور هستيم، مگر نبايد براساس سند چشم انداز افق 1404 جايگاه کشورمان به جايگاه 10 مقام برتر دنيا ارتقاء يابد.

به درستي چرا در طلايي ترين دوران افول درآمدهاي نفتي و غير نفتي کدام مانع باعث عدم دسترسي به اهداف پيش بيني شده  است؟

وي تصريح کرد: در عرصه اقتصادي، برنامه هاي زيادي بايد به مرحله اجرا گذاشته شود و ما نياز به مديريتي متعهدانه، مجتهدانه و صادقانه نسبت به گذشته داريم، مديريتي که نه تنها فرصت ها را به خوبي شناخته، بلکه تهديدها را هم به فرصت تبديل نمايد.

مديريتي که منافع ملي کشور را از تو در توهاي پيچيده و چندلايه اقتصاد و سياست بين الملل کشف و در خدمت رونق اقتصاد ملي و شکوفايي کشور قرار دهد، چنين موضوعي تنها با استفاده عادلانه و مدبرانه از توان همه نخبگان، مديران و کارشناسان دلسوز در حاشيه مانده کشور ممکن است بايد بپذيريم که صداقت خالصانه گرچه ممکن است همچون دارويي تلخ کام را بيازارد، اما شيرين تر از شيريني شهدي است که در درازمدت منجر به بيماري مهلک خواهد شد./عب
برچسب ها: کاندیدا ، اقتصادی ، سرلوحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار