کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: ما بايد هزينه‌ها را کاهش و درآمدهاي عمومي را افزايش دهيم، نمي‌شود به جيب راست مردم 20 هزار تومان گذاشت و از جيب چپ آن‌ها 80 هزار تومان برداشت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "ارسلان فتحي‌پور" کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نشست خبري که صبح امروز در خبرگزاري فارس برگزار شد، با اشاره به چرايي ورود خود به عرصه انتخابات گفت: هر کسي در هر جايگاهي بوده و مشکلات مردم را ديده باشد و به نسبت آن توان خود را بسنجد بايد در اين عرصه حضور پيدا کند.

وي ادامه داد: من نيز در جايگاهي هستم بودم که مدام درگير درد و رنج مردم بوده‌ام لذا در اين شرايط هيچ دريغي نکرده و در اين عرصه انتخابات که عالي‌ترين نماد خلق حماسه سياسي است حضور پيدا کرده‌ام.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: خلق حماسه سياسي پيش‌نيازهايي دارد که حضور يافتن افرادي در اين عرصه طبق قوانين مادر و قوانين موضوعه الزامي است که اميدوارم با اين حضور سهم کوچکي در خلق اين حماسه داشته باشم هر چند حضور من به مانند زيره به کرمان بردن است.

فتحي‌پور گفت: کمک به خلق حماسه سياسي ايفاي وظيفه مسلماني و اطاعت از امر ولايت فقيه است.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به وضعيت معيشتي مردم گفت: امروزه وضعيت مردم زبانزد خاص و عام است که اين امر جزو دغدغه‌هاي رهبر انقلاب، مجلس و ساير مسئولين است و بايد ارتقاي اين وضعيت در رفاه زندگي مردم مورد توجه همگان قرار بگيرد.

وي با اشاره به بحث تورم تصريح کرد: تورم در کشور حاصل رشد نقدينگي، کسري بودجه، ذخيره کالاهاي ضروري و عدم تناسب عرضه و تقاضاست به طوري که 450 هزار ميليارد تومان نقدينگي در دست مردم است.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس افزود: تامين زندگي استاندارد براي آحاد مردم بدون درنظرگرفتن موقعيت شغلي و محل جغرافيايي آن‌ها از دغدغه‌هاي ماست لذا همه نامزدهاي انتخابات بايد شعاري دهند که بتوانند به آن عمل کنند.

وي افزود: هدفمندي يارانه‌ها يکي از کارهاي اساسي دولت و مجلس بود که در صورت اجراي صحيح قانون مي‌توانست به درستي اعمال شود اما در حالي که ما 28 هزار ميليارد تومان در سال درآمد براي يارانه‌هاي نقدي داريم 42 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي‌کنيم.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: ما بايد هزينه‌ها را کاهش و درآمدهاي عمومي را افزايش دهيم، نمي‌شود به جيب راست مردم 20 هزار تومان گذاشت و از جيب چپ آن‌ها 80 هزار تومان برداشت.

فتحي‌پور ادامه داد: يکي از معضلات اصلي کشور توليد است که توليد و اصلاح ساختاري در اين زمينه و حمايت از توليد در اولويت دولت من خواهد بود که با حمايت از صادرات، کاهش واردات، کنترل رشد نقدينگي، ايجاد اشتغال ، تورم را در کشور مهار و آرامش و نشاط براي مردم ايجاد خواهيم کرد.

وي با اشاره به اهميت مقوله اقتصاد گفت: اقتصاد يک علم است که بايد در امور اقتصادي ازعقلانيت و نظرات کارشناسي تبعيت کنيم که در اين راستا دولت من پارلمان اقتصاددانان در کشور را تشکيل و از نظرات کارشناسي آن‌ها بهره خواهد برد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: من از مدافعان اجراي هدفمندي يارانه‌ها بودم و هستم اما عده‌اي در اجراي اين طرح با عدم اجراي صحيح قانون خيانت کرده و به منافع کشور لطمه زدند که اجراي فاز دوم فقط در صورت تثبيت اقتصادي و کنترل بازار ارز ميسر خواهد بود.

فتحي‌پور ادامه داد: نحوه توزيع کالا در کشور بايد مشخص شود چرا که اکنون برخي کالاها با نرخ ارز مرجع وارد شده اما با نرخ آزاد به مردم فروخته مي‌شود و اين نوسانات قيمت‌ها باعث تورم شده است.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در پاسخ به سوال مبني براينکه اصلي‌ترين انتقاد شما در حوزه اقتصاد به دولت قبلي چيست؟ گفت: هر کسي که نامزد انتخابات شده است به اقتصاد و نحوه مديريت آن انتقاداتي دارد اما انتقاد من اين نيست که کسي را تخريب و يا تحريف کنم بلکه کشور نياز به آرامش دارد و با مديريت درست بايد اقتصاد را اداره کرد.

وي ادامه داد: متاسفانه در اقتصاد ما هيچ مدلي وجود ندارد اما برنامه من اين است که با استفاده از خرد جمعي و کارهاي کارشناسي و برنامه محوري همه پروژه‌هاي اقتصادي را پيش ببرم.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در دولت من بدون نظر کارشناسي هيچ طرح و لايحه‌اي مطرح نخواهد بود و همه لايحه‌ها و پروژه‌ها بعد از بررسي در پارلمان اقتصاددانان به مجلس ارائه خواهد شد تا چالش‌هايي که بين دو قوا وجود دارد به حداقل کاهش يابد.

وي افزود: اقتصاد کشور را نمي‌توان با نظر دستوري يا فردي اداره کرد بلکه اقتصاد زماني پويا خواهد بود که با خرد جمعي مديريت شود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري براي همه قوا فصل الخطاب است و مدعيان تبعيت از ايشان بايد در عملکرد، خود را نشان دهند و کشور را به حاشيه نکشانند چرا که کسي که در اين مسند قرار مي‌گيرد بايد مطيع رهبر بوده و از ايشان اطاعت پذيري کند.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در کشوري که جمهوري اسلامي ايران است بدون ولايت فقيه اين جمهوري به درد نمي‌خورد و اگر در حوزه اقتصاد مسئولان مطيع فرمايشات رهبري بودند کشور به اين وضع نمي‌افتاد پس ما بايد با چراغ قوه‌اي در تاريکي به دنبال دانش و منافع مردم باشيم تا اقتصاد را نجات دهيم.

فتحي‌پور درباره رابطه با ساير کشورها گفت: ما بايد به کشورها احترام بگذاريم و با آن‌هايي که روابط داريم تعاملمان را بيشتر کنيم تا بتوانيم بازارهاي آن‌ها را به دست آوريم چرا که کشورهاي دوست ما نيز دست استکبار را خوانده‌اند.

وي افزود: کنترل تورم از برنامه‌هاي اصلي ماست که ظرف سه سال بايد اقتصاد ايران را درمان کنيم چرا که انتشار اسکناس در داخل و دلارهاي نفتي باعث بيماري اقتصاد کشور شده است.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اهميت بحث فرهنگ گفت: ما براي مولفه‌هاي تاثيرگذار فرهنگ برنامه‌هاي جامعي تهيه کرده‌ايم و حرکت در مسير تمدن اسلامي ايران که مورد نظر رهبر انقلاب است نيازمند تغيير و تحول است.

وي افزود: ريشه بسياري از مشکلات به خصوص در حوزه اقتصادي بحث دروغ است چرا که مواردي مانند رشوه ، فساد اداري، اختلاس، تزوير، چاپلوسي ريشه در دروغ دارد و مبارزه همه جانبه ما با دروغ بوده و در جهت ريشه کن کردن اين پديده در جامعه است.

فتحي‌پور ادامه داد: ما امروز در کشور داراي فساد اداري هستيم که کنترل آن و نظارت برآن از دغدغه‌هاي ماست لذا با ساختن زندگي استاندارد براي مردم و اصلاح ساختاري اقتصاد مي‌توان دروغ را ريشه کن کرد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: سفته بازي و حضور دلالان جاي خود را با توليد عوض کرده و چالش‌هاي زيادي در اقتصاد به وجود آورده است لذا دولت من به دنبال قطع دست دلالان از اقتصاد خواهد بود چرا که اين افراد بدون پرداخت يک ريال ماليات پول‌هاي زيادي به جيب مي‌زنند.

وي ادامه داد: در کشور زمين‌خواري زيادي انجام مي‌شود و به علت عدم وجود سازوکار مناسب حق و حقوق دولت پرداخت نمي‌شود.

فتحي‌پور افزود: نقدينگي در کشور بايد به سمت توليد هدايت شود نه اينکه در دست عده‌اي دلال قرار بگيرد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: همه معضلات کشور را نمي‌توان به پاي تحريم‌ها نوشت بلکه ضعف مديريت‌ها در کشور و حتي نوع روابط با ساير کشورها باعث اين وضع شده است به طوري که ما حتي براي انتقال ارزي که از فروش نفت حاصل شده است براي انتقال به کشور هزينه‌هاي هنگفتي پرداخت مي‌کنيم.

وي افزود: با مديريت درست و روش‌هاي اساسي مي‌توان تحريم‌ها را دور زد و توليد را در کشور افزايش داد.

وي درباره تعدد کانديداها در عرصه انتخاباتي گفت: اگر اين تعدد با تعدد برنامه‌ها همراه باشد و به خلق حماسه سياسي کمک کند مفيد است اما اگر فقط شکل ظاهري داشته باشد و فضاي کشور را با تخريب و تفرقه همراه کند خوب نيست.

فتحي‌پور درباره اينکه آيا با گروهي ائتلاف مي‌کند يا به نفع کسي کنار مي‌رود گفت: من تاکنون نه با کسي صحبت کرده و نه با کسي ائتلاف کرده‌ام اما اگر روزي مصلحت نظام اقتضا کند و برنامه‌هاي شخصي نزديک به برنامه‌هاي من باشد به رفتن فکر خواهم کرد اما اکنون تصميمي در اين زمينه ندارم و تا آخر خواهم بود.

رئيس کميسيون اقتصادي تصريح کرد: بدهي‌هاي دولت به پيمانکاران و کسري بودجه بايد تامين شود که در اين زمينه بايد درآمدهاي دولت را افزايش دهيم و افراد را تشويق به پرداخت ماليات کنيم.

وي ادامه داد: در کشور بايد شخصيت افراد با خوش حسابي‌ آن‌ها در پرداخت ماليات سنجيده شود؛ نه ماشين لوکس و کتب و شلوار آن‌ها و کسي بايد از خدمات بهتر برخوردار باشد که خوش حساب مالياتي است.

وي ادامه داد: تلاش دولت من اين است که ظرف دو سال بودجه کشور را بدون نفت ببندم و با اجراي صحيح اصل 44 و کوچک کردن دولت هزينه‌هاي دولت را کاهش و ماليات‌هاي دريافتي دولت را افزايش دهم.

وي ادامه داد: ما در زمينه قانون مالياتي بايد اصلاحاتي انجام دهيم و همه را تشويق کنيم تا ماليات خود را پرداخت کنند.

فتحي‌پور درباره واردات کالاها به کشور گفت: کالاهاي بنجل به طور بي‌رويه وارد کشور شده و توليد داخلي را نابود کرده است که من در دولت خود سازماني با عنوان سازمان توسعه ملي ايران تشکيل خواهم داد و افراد خبره‌اي در آن به کار خواهم گرفت تا به جاي واردات پروژه‌هاي توليد را به درستي کارشناسي کنند، همين طور سازمان برنامه و بودجه را احيا خواهم کرد.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره کابينه دولت آينده گفت: وزراي من قطعا افراد متخصص و صاحب نظر آن حوزه خواهند بود و با صلاح و مشورت‌ها از بانوان نيز در کابينه خود استفاده خواهم کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار