مشاور وزیر در امور بهداشتي و بين‌الملل گفت: با توجه به ميزان شيوع بالاي فشارخون و نقش آن در بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي و مرگ زودرس، بايد برنامه مبارزه با فشارخون در رديف اولويت‌هاي مهم بهداشتي كشور قرار گيرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر بیژن صدری زاده اظهار داشت: سياستگذاران و مسئولان امر بهداشت و سلامت در راستاي ايجاد آگاهي درباره خطرات فشارخون، راه‌هاي پيشگيري از آن و فراهم كردن تسهيلات لازم براي ترويج شيوه‌هاي زندگي سالم (رژيم غذايي مناسب، فعاليت فيزيكي مرتب، مصرف نكردن دخانيات و الكل و اجتناب از غذاهاي ناسالم) باید ‌جديت و تلاش لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که هماهنگي و همكاري‌هاي بين بخشي در تأمين و ارتقاء سلامت جامعه نقش مهمي را ايفا می کند، افزود: در مورد فشارخون، با توجه به اينكه اين بيماري با شيوه‌هاي زندگي سالم در ارتباط است (از جمله ضرورت اجتناب از مواد غذايي زيان‌بار، استعمال نكردن دخانيات، اجتناب از مصرف الكل، پياده‌روي، و حفظ وزن سالم)، همكاري بين‌بخشي در پيشگيري و كنترل فشارخون در سطح جامعه از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

دکتر صدری زاده تصریح کرد: در اين راستا‌، وزارت جهاد كشاورزي (از نظر تأمين غذاي سالم و كافي براي همه مردم ) وزارت صنعت، معدن و تجارت (از نظر جلوگيري از ورود مواد غذايي ناسالم)، وزارت آموزش و پرورش (از نظر گنجاندن مطالب مربوط به شيوه زندگي سالم در كتب درسي دانش‌آموزان )، وزارت بهداشت (از نظر نظارت و كنترل ايمني غذا و تغذيه)، رسانه‌هاي گروهي به ويژه صدا و سيما (از نظر آموزش و اطلاع‌رساني) و شهرداري‌ها (از نظر فراهم ساختن تسهيلات لازم براي ورزش و پياده‌روي) بايد با يكديگر هماهنگي و همكاري نزديكي داشته باشند و حفظ و ارتقاي سلامت جامعه از جمله پيشگيري و كنترل فشارخون، هدف مشترك همه آنها باشد.

مشاور وزیر در امور بهداشتی و بین الملل خاطرنشان کرد: همکاری های بین بخشی باید به طور مستمر ادامه داشته باشد به طوري كه بتوانند با ايجاد جامعه‌اي سالم و توانا و جلب مشاركت جامعه ، كشور را در جهت توسعه اقتصادي اجتماعي لازم كه شايسته مردم عزيز كشورمان ‌باشد‌، سوق دهند و از مرگ و مير و معلوليت نابهنگام و زودرس تا حد امكان جلوگيري کند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار