استاندار مازندران با بیان اینکه این استان رتبه نخست ذخیره فلورین کشور را در اختیار دارد ، گفت: ذخیره قطعی معادن در مازندران بیش از 640 میلیون تن برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،طاهایی افزود: در مازندران 14 نوع ماده معدنی استخراج می شود که این ظرفیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

وی شمار معادن فعال مازندران را 91 معدن برآورد کرد و اظهار داشت: استخراج واقعی مواد معدنی استان از هشت میلیون تن در سال 89 به 2/9 تن در سال 91 افزایش یافته است.

او با اشاره به سفر چهارم رئیس جمهور و هیات دولت در اواخر هفته جاری به مازندران افزود: در جریان این سفر عملیات اجرایی طرح کک سازی با ظرفیت 300 هزار تن در سوادکوه آغاز می شود.

استاندار مازندران با اشاره به تشکیل کارگروه کشاورزی و معدن مازندران در جریان سفر چهارم رئیس جمهوری به استان، گفت: در این جلسه برای نوسازی و تجهیز معادن استان از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ویژه ای درخواست خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: همچنین در این جلسه برای توسعه زیرساخت های معادن استان نیز از رئیس جمهوری در خواست اعتبار ویژه خواهد شد.

طاهایی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعات دو و سه بزرگراه تهران - شمال در سفر هیات دولت به مازندران نهایی می شود، گفت: در سفر چهارم استانی دولت به مازندران اجرای مصوبات سه سفر گذشته بررسی و برای رفع موانع و اجرایی شدن آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد./س

برچسب ها: ذخیره ، معادن ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.