کارشناسان هشدار مي دهند سياست رجب طيب اردوغان، ممکن است اين کشور را در ورطه جنگ داخلي بياندازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه سوريه ؛ ادامه سياست خصمانه رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در برابر سوريه و اجازه دادن به دستگاههاي جاسوسي بيگانه در مرزهاي ترکيه و سيطره قدرتهاي مختلف در اين مرزها، بيش از هر زمان ديگري ترکيه را در خطر جنگ داخلي قرار داده است. اين خطر را خود کارشناسان و فعالان ترک مطرح کرده اند.

 سعد الدين تان تان رهبر حزب «يورت» ترکيه تاکيد کرده است انتشار گسترده دستگاههاي جاسوسي در بخش مرزي مشترک با سوريه، به بي ثباتي ترکيه دامن خواهد زد. ادامه بحران در سوريه بهترين دليل بر کشيده شدن ترکيه به جنگي ناخواسته است و با اين حال پارلمان ترکيه آنقدر قدرت ندارد که به وظيفه خود عمل کند و نخست وزير را از اقدامات خطرناک کنوني باز  دارد. از اقدامات خطرناک اردوغان، اطاعت محض از مقامات کاخ سفيد در استقرار موشکهاي پاتريوت در مرز با سوريه است. 

بدترين و خطرناک ترين اقدام نخست وزير ترکيه، گشودن مرزهاي اين کشور براي ورود تروريستها به خاک سوريه از مرزهاي مشترک است. رجب طيب اردغان بسيار تلاش کرده است تا مردم ترکيه را برضد مردم و دولت سوريه تحريک کند با اين حال مردم ترکيه در مورد اوضاع جاري در سوريه ديدگاههاي متفاوت دارند. 

برخي از مردم ترکيه به شدت با سياست اردوغان در همکاري گسترده با آمريکا، اسرائيل و برخي ديکتاتورهاي عرب از جمله در قطر و عربستان  براي ضربه زدن به سوريه مخالفند. به گفته کارشناسان اين اختلاف شديد ميان مردم ترکيه، ممکن است اين کشور را در ورطه جنگ داخلي بياندازد. 

برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار