معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام اینکه هم‌اکنون در کردستان بیماران مبتلا به ایدزی حضور دارند که شناسایی نشده‌اند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به دو هزار نفر بیمار مبتلا به ایدز در کردستان وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، فرزام بیدارپور در اولین کارگروه اجتماعی کردستان، با اشاره به اینکه از سال 66 تا کنون 462 نفر ایدزی در کردستان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: بیشترین گروه سنی مبتلایان به ایدز را جوانان 24 ساله تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بیمار ایدزی در کردستان 34 نفر زن و مابقی مرد هستند، افزود: 55 درصد تزریقی، 33 درصد از راه آمیزش جنسی، 3.2 درصد از راه مادر به کودک به این بیماری دچار می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه شهرستان‌های سقز، سنندج، قروه و بیجار بیشترین تعداد بیماران ایدزی را در کردستان دارند، اضافه کرد: سال گذشته 30 مورد جدید مبتلا به بیماری ایدز در شهرستان‌های مختلف استان شناسایی شده است.

وی از فعالیت مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان‌های سقز و سنندج خبر داد و بیان کرد: همچنین خدمات آموزشی و درمانی در شهرستان‌های دیگر در این زمینه نیز وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، از فعالیت مشاوران این مراکز خبر داد و تصریح کرد: خط مشاوره به مردم نیز در این زمینه صبح و عصر فعالیت می‌کند.

بیدارپور با بیان اینکه سال گذشته برنامه‌های زیادی در راستای آگاه سازی مردم در زمینه ایدز در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات مالی دانشگاه علوم پزشکی نتوانست این برنامه‌ها را برگزار کند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در سال جاری با تخصیص اعتبارات ویژه در این زمینه بتوانیم گامی اساسی در راستای کاهش این بیماری برداریم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: ایدز ، کردستان ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.