فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: در آستانه فصل کوچ عشایر 6 هزار و 200 خانوار عشایری در شهرستان پارس‌آباد آماده عزیمت به سمت ییلاقات مشگین‌شهر هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ولی کریمی  در جلسه ستاد عشایری شهرستان اظهار داشت: این 6 هزار و 200 خانوار عشایر در قالب 31 هزار جمعیت عشایری به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند، به طوری که اغلب آنها به دامنه‌های سبلان و باغرول رفته و بهار و تابستان را در آنجا سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حد امکان و وسع تمهیدات و تسهیلات لازم برای انجام یک کوچ مناسب و شایسته فراهم شده است، تصریح کرد: عشایر شهرستان پارس‌آباد از عشایر فعال و کوشا در سنگر اقتصادی هستند، به طوری که با تولید 12 هزار تن شیر، 650 تن پشم و3 هزار تن گوشت قرمز در جبهه اقتصادی نیز فعالیتی مناسب و در خور شأن و منزلت منطقه دارند.

کریمی با بیان اینکه عشایر شاهسون سومین ایل بزرگ عشایری کشور است، خاطرنشان کرد: عشایر در سنگر تولید نیز به مانند دفاع از آرمان‌های انقلاب بالنده، کوشا و مدبرانه حرکت کرده‌اند و افزایش تولیدات دامی و لبنی آنها بستر خوبی را در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کرده است.

وی، عمده تولیدات آنها را فراورده‌های لبنی، پرورش دام و تولیدات صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: جمعیت عشایری این منطقه در حال حاضر 580 هزار واحد دامی در اختیار دارند/س 

برچسب ها: پارس ، آباد ، کوچ ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.