15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان خوزستان به زيركشت بهاره ذرت رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد قاسمي‌نژاد، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان گفت: كشت ذرت از اواخر بهمن‌ماه آغاز و تا نيمه‌هاي اسفندماه ادامه مي‌يابد و در سال‌هاي اخير به دليل افزايش قيمت علوفه كشت آن تا اواخر بهمن‌ماه آغاز و تا نيمه‌هاي اسفندماه ادامه مي‌يابد و در سال‌‌هاي اخير به دليل افزايش قيمت علوفه كشت آن تا اواخر فروردين‌ماه نيز تداوم يافته، برداشت آن نيز از خردادماه آغاز و تا پايان تيرماه ادامه دارد.

وي سطح كشت ذرت بهاره استان را 15 هزار هكتار اعلام كرد و افزود: اين سطح شامل 11 هزار و 200 هكتار علوفه‌اي و سه هزار و 800 هكتار دانه‌اي مي‌باشد. ميانگين برداشت ذرت بهاره علوفه‌اي 40 تن در هكتار و دانه‌اي 6 تن در هكتار است. توليد امسال ذرت علوفه‌اي 448 هزار تن و دانه‌اي 23 هزار تن مي‌باشد.

قاسمي‌نژاد گفت: شهرستان‌هاي دزفول با 8 هزار هكتار و انديمشك با با يك‌هزار و 500 هكتار بيشترين سطح زيركشت ذرت بهاره را دارند.

معاون بهبود توليدات گياهي با بيان اين‌كه سطح كاشت و توليد ذرت بهاره 15 درصد افزايش داشته است، عنوان‌كرد: از نظر توليد و سطح كاشت ذرت خوزستان با اختصاص 35 درصد مقام اول را در كشور داراست.

وي به ارقام ذرت كشت شده در استان اشاره‌كرد و گفت: هيبريد 704 داخلي و انواع هيبريدهاي وارداتي از گروهاي AS، BC، NS، ZP اسپيرو از ارقامي است كه در استاد كشت مي‌شود.

قاسمي‌نژاد يادآورشد: بخشي از توليد ذرت استان به استان‌هاي فارس، كرمانشاه و ساير استان‌هاي همجوار صادر مي‌شود./س
برچسب ها: کشت ، ذرت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.