رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان با اشاره به امضاي تفاهمنامه واگذاري بخشي از وظايف مديريتي صنعت سيمان به انجمن صنفي گفت:اين اقدام كه پس از تحليل و بررسي‌هاي كافي صورت گرفت مي تواند نقطه آغازي بر تحولات اين صنعت به شمار آيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛«سيد محمد اتابك» با اشاره به اينكه جايگاه ايران در صنعت سيمان از رتبه 16 به چهارم  ارتقاء يافته و در سال هاي اخير سرانه توليد سيمان از 419 تن به 940 تن افزايش يافته است افزود: اين آمار در حاليست كه كشورمان در بين كشورهاي منطقه جايگاه نخست را از آن خود كرده است.

وي همچنين با بيان اينكه صادرات سيمان در طول چهار سال گذشته نيز با رشد 200 درصدي همراه بوده است تصريح كرد: اين ميزان در سال 88 ، پنج ميليون تن بود، اما در سال 91 به 13 ميليون و 600 هزار تن رسيد.

اتابك ميزان توليد سيمان در سال گذشته را نيز بالغ بر70 ميليون تن ذكركرد و افزود: در حال حاضر وضعيت صنعت سيمان مناسب است چرا كه توانسته براساس سند چشم انداز 20 ساله به جايگاه پيش بيني شده خود دست يابد.

رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان در ادامه سخنان خود با اشاره به امضاي تفاهمنامه واگذاري بخشي از وظايف مديريتي تنظيم بازار و صادرات سيمان به انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان افزود: در شرايطي اين تفاهمنامه به امضاء رسيد كه توانستيم بيش از يك ماه ظرفيت و تعداد واحدها  را به دو برابر برسانيم اين در حالي بود كه در گذشته بسياري از طرح هاي عمراني با توقف طولاني همراه بود.

اتابك ضمن ابراز اميدواري از اينكه دولت همچون گذشته متناسب با اين صنعت با آن رفتار كند افزود: اميد داريم تا اين تفاهمنامه علاوه بر تحكيم روابط صنعت، امكان سرمايه گذاري بيشتر با هدف ارتقا توليد را به همراه داشته باشد./عب
برچسب ها: سیمان ، صنعت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار