جوانان اروپايي قرباني بحران اقتصادي اروپا شده اند و با تشديد بيکاري در اروپا، تاوان اين وضع را مي پردازند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ گزارش جديدي که در اروپا منتشر شده است نشان مي دهد بيکاري در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در مدت يک سال در فاصله فوريه 2012 تا فوريه 2013 افزايش قابل توجهي داشته است به طوري که يک ميليون و 800 هزار نفر به شمار بيکاران در اروپا افزوده شده است. اشتغال جوانان اروپايي در اين ميان بسيار دشوارتر است. بيکاري جوانان در اروپا بسيار بالاتر از رقم متوسط بيکاري در کشورهاي اروپايي است. افزايش سن بازنشستگي در شماري از کشورهاي اروپايي ، عرصه را براي جوانان جوياي کار در اروپا تنگ تر کرده است.

جوئل هرف از جوانان بيکار بروکسل که داراي تحصيلاتي دانشگاهي است در اين باره گفت: افزايش سن بازنشستگي در کشورهاي اروپايي سبب تشديد مشکل بيکاري جوانان در اروپا شده است. در چنين شرايطي جوانان فارغ التحصيل دانشگاهي به سختي مي توانند وارد بازار کار شوند.

بيکاري در يک سال گذشته در نوزده کشور از بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا افزايش قابل توجهي داشته است. بيشترين افزايش بيکاري در ميان کشورهاي اروپايي در يونان بوده است. تحليلگران مي گويند اوضاع بد اقتصادي در اروپا، نشانه بدي براي بازار اشتغال در اين منطقه است.
گونترام ولف اقتصاددان بلژيکي در اين باره گفت: اقتصاد کشورهاي اروپايي با چالشهاي جدي مواجه است. درواقع، اتحاديه اروپا وارد رکود اقتصادي جدي شده است. تورم در کشورهاي اروپايي نيز افزايش يافته است.

آمار سازمان آمار اروپا نشان مي دهد که متوسط درامد خانوارهاي اروپايي نيز در يک سال گذشته با سير نزولي قابل توجه همراه بوده است. ميزان سرمايه گذاري سرمايه گذاران اروپايي نيز کاهش يافته است که نتيجه اين وضع ، بي رونق شدن اقتصاد و کاهش پويايي اقتصادي در اروپا مي شود. فعالان اقتصادي در کشورهاي اروپايي با بدبيني به آينده نگاه مي کنند. بررسي هاي يکي از کميته هاي اقتصادي اروپا نشان مي دهد فضاي مثبت اقتصادي در کشورهاي اروپايي در بخشهاي مختلف اقتصادي و تجاري به شدت کاهش يافته است. اين مشکل حتي در پنج قطب اقتصادي بزرگ اتحاديه اروپا ازجمله فرانسه و آلمان نيز مشهود است.

ممکن است اين وضع بر سياستهاي بلندمدت اقتصادي اروپا تاثير منفي بگذارد. با اين اوصاف، بعيد است در آينده نزديک چشم انداز زندگي براي ميليونها جوان بيکار در اروپا تغيير کند. تنها کاري که جوانان بيکار اروپايي در اين شرايط مي توانند انجام بدهند اين است که اميدوار باشند اوضاع بهبود پيدا کند.

برچسب ها: بحران ، مالی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار