وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات اخیر آلماتی 2 میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک اظهار داشت: هر چند این مذاکرات، نتیجه روشني در برنداشت اما با اینحال متمرکز، فنی و عینی و در ارتباط با گفتگوهای دشوار هسته ای ایران، متضمن مباحث سیاسی بود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وی افزود : بنابراین به نظر می رسد پنجره گفتگوهای این مساله همچنان مفتوح خواهد ماند. 
گوئیدو وستروله در مورد تنش های اخیر در شبه جزیره کره هم گفت: کره شمالی با آتش بازی می کند. جامعه بین الملل در این رابطه از موضعی مشترک و اجماعی بالا برخوردار است. 
وستروله ضمن حمایت از دولت و ملت هند در مورد مناسبات اروپا با هند نیز گفت: ما بر این باوریم که پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و هند، گامی رو به جلو برای رشد اقتصادی و رفاه بیشتر در اروپا و هند است و به همین علت دولت فدرال آلمان از پیمان تجارت آزاد با هند حمایت می کند. 
در ادامه این کنفرانس مشترک خبری، وزیر خارجه هند نیز در خصوص برنامه اتمی ایران خاطر نشان کرد: ما در مورد مساله اتمی ایران همچنان به تلاشهای اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر امیدواریم و از یافتن راه حلی برای این مساله استقبال می کنیم. وزیر خارجه هند تاکید کرد: معتقدم راه حل گفتگو در مورد مناقشه اتمی ایران نه بطور مطلق بلکه همچنان باید با هماهنگی آژانس بین المللی انرژی اتمی و با در نظر گرفتن یک مهلت زمانی باز باقی بماند. 
او در مورد بحران مالی اروپا نیز تصریح کرد: ما به تلاشهای دولت و ملت آلمان برای بازگرداندن ثبات به منطقه یورو اطمینان داریم. زیرا این ثبات، مورد نیاز رشد اقتصادی هند و اروپا است.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار