سرقتهاي خانگي به علت تداوم بحران اقتصادي در فرانسه رو به گسترش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ؛ باز بودن درهاي ساختمانها، نصب داربست مقابل ساختمانها و پنجره هاي باز، زمينه را براي سرقتهاي خانگي در اين کشور مساعد مي سازد.

يکي از سرايدارهاي آپارتماني در پاريس مي گويد:نيم ساعت از خانه خارج شدم اما پس از بازگشت متوجه شدم که در آپارتمانم شکسته شده است، همه وسايل زير و رو شده بود. با مراجعه به ديگر واحدها ديدم چندين واحد ديگر نيز مورد سرقت قرار گرفته اند. 

طي يک سال گذشته موار سرقتهاي خانگي در فرانسه چهارده و نيم درصد افزايش يافته است. «پليس علمي»  فرانسه هميشه پس از سرقتهاي خانگي وارد عمل مي شود تا آثار انگشت احتمالي و سرنخهاي لازم را از اين سرقتها به دست آورد.

سارقان اغلب به دنبال وسايل ارزشمند و پول نقد در خانه ها هستند.راشل کاستار  کميسر پليس در پاريس گفت: سارقان به سرعت وارد خانه ها مي شوند و هر چه بتوانند پيدا کنند با خود مي برند. براي مثال آنان يک دستگاه سيب زميني سرخ کن را در کمتر از چند دقيقه سرقت کردند. بحران اقتصادي علت اصلي اين سرقتهاي خانگي از نوع جديد است. شمار فزاينده اي از شهروندان شرق اروپا نيز در فرانسه به طور غيرقانوني اقامت دارند. براي رويارويي با اين وضع مسئولان هشدارهاي پيشگيرانه مي دهند و حضور ماموران پليس را پر رنگ تر کرده اند.

برچسب ها: فرانسه ، سرقت ، بحران ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار