وزير دفاع کره جنوبي از پايان رزمايش مشترک کشورش با آمريکا که از اوايل ماه گذشته آغاز شده بود خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ اعلام پايان رزمايش مشترک کره جنوبي و آمريکا در حاليست که پنج موسسه وابسته به سازمان ملل اعلام کردند مجازات هاي بين المللي اعمال شده بر کره شمالي پيامدهايي منفي براي تامين اعتبارات مالي فعاليت هاي انساني سازمان ملل در اين کشور داشته است. 

فتيحه التميمي گزارشگر اين شبکه در گزارشي همراه با پخش تصاويري از رزمايش مشترک کره جنوبي و آمريکا، به پايان اين رزمايش اشاره کرد و افزود: اين رزمايش خشم کره شمالي را برانگيخت و شدت تنش ها را در منطقه تا بالاترين حد خود افزايش داد. 

در ادامه گزارش آمده است: در اين رزمايش که به صورت سالانه برگزار مي شود دو هزار تفنگدار دريايي کره جنوبي و يک هزار و پانصد تن از تفنگداران دريايي آمريکا شرکت داشتند. علاوه بر اين سي فروند جنگنده از جمله بالگردهاي جنگي و تعداد زيادي کشتي و تانک نيز در اين مانور شرکت داشتند. کيم مين سوک سخنگوي وزارت دفاع کره جنوبي گفت: اين رزمايش که به مدت دو ماه برگزار شد اکنون به پايان مي رسد ولي با اين حال ارتش هاي آمريکا و کره جنوبي به مراقبت از اقدامات تحريک آميز کره شمالي ادامه مي دهند. 

گزارشگر افزود: رزمايش امسال کره جنوبي و آمريکا در حالي برگزار مي شود که تنش ها بين دو کره به شدت افزايش يافته است. چاک هيگل وزير دفاع آمريکا گفت: ما با همه متحدان خود براي هر حادثه غيرمنتظره اي آماده هستيم ولي بار ديگر از کره شمالي مي خواهم که راه صلح را برگزيند. بايد از توانايي هاي خود و متحدان خود در منطقه براي تعامل با اقدامات تحريک آميز استفاده کنيم. ما براي هر اقدام غيرمنتظره اي آمادگي داريم. 

از سوي ديگر موسسه هاي وابسته به سازمان ملل با اشاره به اين که مجازات هاي اعمال شده بر کره شمالي تامين اعتبارات مالي اجراي برنامه هاي انساني اين سازمان را در کره شمالي تحت تاثير قرار داده است افزودند در حالي که براي تامين هزينه مالي فعاليت هاي انساني خود در کره شمالي براي مدت يک سال به چهل و هفت ميليون دلار نياز دارند فقط يک چهارم از اين مبلغ تامين شده است. اين موسسه ها اعلام کردند به اعتباراتي بالغ بر بيست و نه ميليون دلار فوري براي تامين کمک هاي غذايي و دارويي نياز دارند. 

برچسب ها: کره ، آمریکا ، رزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار