معاون وزير راه و شهرسازي گفت: تدوين بيش از 30 استاندارد در زمينه بلوک هاي بتني سبک از اقدامات موثر مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود فاطمي عقدا در چهارمين کنفرانس بين المللي بتن و توسعه با بيان اينکه فعاليت هاي عمراني و روند ساخت و ساز در کشور به شدت حساس شده است، افزود: ارائه راه حل هاي بديع براي حل مسائل ساخت و ساز در کشور و توجه به اصول توسعه پايدار و چشم انداز برنامه توسعه، از اهميت زيادي برخوردار است.
وي ادامه داد: انجام پروژه هاي متعدد و ارزشمند در زمينه دوام بتن، بررسي اثرات برخي مواد نانو در بتن، دستورالعمل ارزيابي و مقاوم سازي سازه هاي بتني متداول، فناوري توليد بلوک هاي سبک بتني هوادار اتوکلاون شده از دستاوردهاي اخير مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به شمار مي رود.
فاطمي عقدا در ادامه يادآور شد: مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گامهاي بسياري در جهت توسعه پايدار در ساخت و ساز کشور برداشته است.
معاون وزير راه و شهرسازي، با اشاره به اينکه بيش از 30 استاندارد در زمينه بلوک هاي بتني سبک از اقدامات موثر مرکز به شمار مي رود، افزود: شناخت اين نوع محصولات و حمايت از توليدکنندگان اين مصالح و ارتقاي کيفيت توليد، از اقدامات اين مرکز است.
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با بيان اينکه در زمينه استفاده از بتن در صنعت راه سازي و روسازي راهها، پروژه اي را در جهت گسترش کاربرد روسازي هاي بتن غلتکي آغاز کرده ايم، افزود: اميدواريم با استفاده از بتن در جاهايي که پتانسيل کاربرد اين نوع روسازي وجود دارد، بتوان با کيفيت مطلوب و قابل رقابت با روسازي هاي آسفالتي به لحاظ فني و اقتصادي اجرا نماييم./س
برچسب ها: بلوک ، بتنی ، سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار