بخش مسکن 30 درصد از حجم اقتصادي کشور را به خود اختصاص داده و مسکن مهر نماد موفق يک حماسه اقتصادي به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود فاطمي عقدا در چهارمين کنفرانس بين المللي بتن و توسعه، با بيان اينکه صنعت راه و مسکن همواره به عنوان يکي از معيارهاي توسعه کشورها شناخته و با اقتصاد کشور رابطه مستقيم دارد، گفت: اين صنعت با 6 صنعت بزرگ و زيربنايي در ارتباط براساس پيشرفت و گسترش صنايع ديگر محسوب مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري توسعه زيرساخت ها براي پيشرفتي در شان اين مملکت نياز است و سرمايه گذاري هاي عظيم براي آن انجام شده است.
سرپرست مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: هرگونه پيشرفت در عرصه ساخت و ساز يک حماسه اقتصادي محسوب مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه مسکن مهر نماد موفق يک حماسه اقتصادي در اين عرصه است که در سالهاي آتي اثرات خود را به خوبي نشان مي دهد افزود: حدود 4 ميليون واحد مسکن مهر در روستاها و شهرها در طي 4 سال اخير، ساخته شده که يک پروژه عظيم و تاثيرگذار در کشور به شمار مي رود.
فاطمي عقدا در ادامه اظهار داشت: مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به عنوان پيشرو در امر تحقيقات در خصوص ساخت و ساز طي سالهاي گذشته با اهتمام بيشتري کوشيده تا تحقيقات کاربردي در زمينه توسعه و ارتقاي کيفي ساخت و ساز در کشور را به انجام رساند.
وي با اشاره به اينکه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با ادغام وزارتخانه هاي مسکن و شهرسازي و راه و ترابري، وظيفه سنگين تري را برعهده دارد افزود: اين مرکز در برنامه ريزي هاي تحقيقاتي خود مي کوشد تا افزايش کيفي زيربناهاي توسعه کشور،مانند اسکله ها، فرودگاه ها، پل ها، راه ها و ساختمان ها کيفيت انواع سازه هاي بتني را محوريت اساسي خود قرار مي دهد./س
برچسب ها: اقتصادی ، مسکن ، اختصاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار