هدف وزير دفاع آمريکا در سفر به منطقه، تقسيم نقش و توزيع سلاح بين متحدان واشنگتن بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ چاک هيگل وزير دفاع آمريکا در سفر به شماري از کشورهاي متحد واشنگتن در منطقه، با رهبران آنها در مورد پيامدهاي بحران سوريه گفتگو کرد تا خود را براي مرحله پس از شکست در از بين بردن محور مقاومت، آماده کنند. 

همزمان با مقاومت سوريه، هوشياري امت عربي هم در برابر کابوس افراط گرايي تکفيريها افزايش يافته است. هيگل از نگراني آمريکا براي متحدانش در برابر آنچه بيداري اسلامي خواند، خبر داد. اين سخنان نشانه بحث ها در واشنگتن بر سر حمايت از افراط گرايي مسلحانه در سوريه است. 

در ادامه اين گزارش آمده است: ناظران معتقدند سفر هيگل براي اطمينان پيدا کردن از تدابير لجستيکي پس از درخواست اردن براي اعزام نيروهاي آمريکايي به اين کشور است. هيگل تاکيد کرد در سايه فضاي پرتنش کنوني در منطقه، مانعي براي امضاي قراردادهاي بيشتر تسليحاتي وجود ندارد. 

امضاي قراردادهاي سلاح بين آمريکا و بعضي کشورهاي عربي ادامه دارد، اما حفظ برتري اسرائيل اصل اساسي در سياست واشنگتن است. سفر وزير دفاع آمريکا به منطقه سرآغاز دوره جديدي در برنامه و طرحهاي واشنگتن براي پيروانش در منطقه است.  اکنون مشخص شد که بهار عربي در واقع بهار افراط گرايي تکفيريهاست که به دنبال تغيير شرايط منطقه هستند اما در واقع مي خواهند بر اساس تفکرات واپسگرايانه  و متحجرانه خود منطقه را به عقب بازگردانند. 

هيگل در پايان سفرهاي خود به کشورهاي منطقه به ابوظبي رفت تا بر مستحکم بودن روابط منطقه اي واشنگتن با متحدانش تاکيد کرد. مقامات وزارت دفاع آمريکا اعلام کردند واشنگتن قراردادهاي تسليحاتي به ارزش ده ميليارد دلار با عربستان سعودي، امارات و اسرائيل امضا کرده است. هيگل در قاهره، رياض، امان و ابوظبي ماموريت هاي مختلف پيروان واشنگتن را به آنها اعلام کرد. آيا شکست توطئه غرب عليه سوريه و محور مقاومت باعث اقدامات حماقت آميز جديد از سوي بعضي کشورهاي عربي عليه ايران براي راضي کردن اسرائيل خواهد بود؟ در چند هفته آينده اين مسئله مشخص خواهد شد.

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: خاورمیانه ، توزیع ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار