اغلب بیماران سرطانی دچار تغییرات وزن می شوند این می‌تواند منجر به کاهش و یا افزایش وزن افراد شود اما افراد باید سعی کنند تا با رعایت یک رژیم غذایی سالم مانع از بروز مشکلات ناخواسته دیگر افزون بر سرطان شوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان لوزالعمده، سرطان روده بزرگ ، سینه و کلیه و همین طور تیروئید می‌تواند منجر به افزایش وزن بدن افراد شود، این افزایش وزن به دلایلی مانند هورمون درمانی و نوع های خاص از شیمی درمانی می‌تواند صورت گیرد.

گفتنی است نوع  درمانی خاص سبب می‌شود تا شخص اشتهای زیادی پیدا کند و مدام گرسنه باشد در نتیجه دچار افزایش وزن شود همین طور فرد سرطانی به خاطر درمان دچار ضعف می شود و در نتیجه دچار کاهش فعالیت های بدنی شده وزن او افزایش می یابد.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد با رعایت یک رژیم غذایی سالم سعی کنند تا تناسب اندام خود را حفظ کنند زیرا هم مانع از بروز مشکلات جدید می شود و هم در درمان سرطان بسیار موثر است.

از جمله غذاهایی که فرد سرطانی باید در رژیم غذایی خود جای دهد میوه و سبزیجات تازه، مواد فیبردار، غلات، حبوبات ، پاستا، گوشت بدون چربی و ماست کم چرب است همین طور مصرف نمک کم باید محدود شود البته باید برای تنظیم رژیم غذایی حتما با پزشک معالج خود مشورت کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار