رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی دولت نهم و دهم، یک میلیون و 450 هزار بافت فرسوده روستایی در سراسر کشور بازسازی و مقاوم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حسن قدمی در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان سراوان که به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اظهار داشت: در هفته گذشته

زلزله‌ای با قدرت 7.7 ریشتر در منطقه سراوان اتفاق افتاد و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و هیچ انتظاری نداشتیم که تلفات این‌قدر باشد و خدا را از این بابت شاکر هستیم.

وی افزود: مشکل اصلی ما با بافت فرسوده بوده که در بازدید انجام شده، خرابی‌ها مربوط به خانه‌هایی است که در آنها هیچ مقاومت و سازه فنی به‌کار برده نشده بود.

معاون وزیر کشور بیان داشت: امیدواریم از این فرصت استفاده خوبی کرده و مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند و برای بازسازی بافت فرسوده شهر که یکی از سیاست‌های دولت،

بازسازی و احیا بافت‌های فرسوده است، گام بردارند.

قدمی گفت: در طول دولت نهم و دهم، یک میلیون و 450 هزار بافت فرسوده روستایی در سراسر کشور بازسازی و مقاوم شده که، امید است بتوان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

معاون امور هماهنگی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این بازدید به اقدامات انجام شده در این شهرستان و استان در زمینه شناسایی و بازسازی مناطق خسارت دیده پرداخت و گفت:

خوشبختانه استانداری با همکاری دستگاه‌های مربوطه، آماربرداری کامل را انجام داده و روی نقشه‌های مورد نظر پیاده کرده است.

محمود میری افزود: امیدواریم از این فرصت استفاده شود و برای بازسازی منطقه با همکاری مردم این کار در درازمدت به سرانجام برسد.

وی در مورد کمک به افراد خسارت دیده بیان داشت: امید می‌رود بتوان در جلسه آتی در تهران با تأمین اعتبار در اولین فرصت به افراد حادثه‌دیده کمک و بافت‌های فرسوده را بازسازی کامل کرد/س

برچسب ها: بازسازی ، مناطق ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.