در دیدار مسئولان و هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی با امام جمعه مشهد برنامه‌ها و تولیدات این حوزه معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این جلسه، سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بخشی از فعالیت‌های حوزه هنری خراسان رضوی و برنامه‌های این حوزه را برای آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، تشریح و برخی از دغدغه‌های فرهنگی‌ هنری كه به آن كمتر توجه شده است را بازگو كرد.
رفائی حضور روحانیون علاقه‌مند به مسائل فرهنگی‌ هنری در عرصه فرهنگ‌ و هنر و همراهی آنان با هنرمندان را عامل بسیار موثری دانست و اظهار امیدواری نمود با حضور روحانیون و هنرمندان در كنار یكدیگر شاهد تحول عظیمی در عرصه فرهنگ و ‌هنر باشیم.
در این جلسه مسئولان و كارشناسان دفاتر حوزه هنری خراسان رضوی گزارشی از آثار تولیدی در هر واحد را معرفی نمودند.
در ادامه امام جمعه مشهد مقدس شكل‌ گیری و رسالت حوزه هنری را بر اساس جهت دهی هنر برای توسعه، ترویج و تبلیغ دین عنوان كرد و ادامه داد: علاوه بر این جهت‌دهی، امكانات مورد نیاز برای هنرمندان در عرصه فعالیت‌های دینی حوزه هنر، در حوزه هنری محیا گردد.  
‌آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تولید آثار مختلف در حوزه هنری بخشی از فعالیت آن محسوب می‌شود ولی محور اصلی در این حوزه سوق دادن شخصیت‌های هنری و جریان هنر به طرف فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی، مسائل و ارزش‌های دینی  است.
وی افزود: هنر جریانی است كه می‌تواند مانند علم عمل كند و در همه ابعاد نقش داشته است كه در حال حاضر چنین نگاهی به آن وجود ندارد. هنر در جهت خواسته‌ها، توسعه سرگرمی‌ها، گذراندن اوقات فراغت و ... حركت می كند به عنوان مثال با انجام نظرسنجی در مورد اینكه افراد با چه انگیزه‌ای فیلم را تماشا می‌كنند، درصد زیادی با انگیزه‌ سرگرمی، درصد دیگری به دنبال مسائل دیگر و تعداد كمی فیلم را از زاویه هنر و ارزیابی‌های مربوط به آن، تماشا می‌كنند. این جریان در دیگر رشته‌های هنری هم تا حدودی وجود دارد.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اینكه هنر جایگاه خود را در جامعه ما پیدا كند به خود هنرمندان مربوط می شود. البته متاسفانه برخی از هنرمندان هم انتقاد پذیر نیستند و نسبت به نقدی كه در مورد كارشان وجود دارد تامل نمی‌كنند. من طرفدار هنر هستم و از جایگاه ارزشی هنر حمایت و دفاع  كرده و با حرام كردن هنر مقابله می‌كنم.
وی در پایان با اظهار  امیدواری از اینكه در آینده هم با توجه به رسالتی كه در حوزه هنری وجود دارد همچنان به جلو برود، گفت: به نظرم هنر از علم حساس‌تر است. هنر با قریحه و گرایش انسانی انسان‌ها رابطه دارد كه علم اینطور نیست. تمام مبانی هنر به طور مستقیم با انسانیت انسان مرتبط است و برای همین هنر را باید بر پایه فضیلت‌ها و ارزش‌ها بنا كرد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار