در دنیا سرمایه گذاری روی کسانی صورت میگیرد که افراد تئاتری مستعدند و مخاطب را جذب می کنند و از همه مهمتر تماشاگرها کارهای آنها را دوست دارند.

مجید سرسنگی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص تئاتر ایرانشهر که مختص به نام های افراد خاص است بیان کرد: اینکه تئاتر در انحصار نام ها نماند به نظر می رسد که خوب است و در ظاهر حرف درستی است ولی در عمق خودش یک خطر دارد و اینکه ما فکر کنیم امکاناتی که برای تئاتر وجود دارد همه باید بیایید و به طور مساوی از این امکانات استفاده کنند در صورتی که در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد.
وی ادامه داد: در دنیا سرمایه گذاری روی کسانی صورت میگیرد که افراد تئاتری مستعدند و مخاطب را جذب می کنند و از همه مهمتر تماشاگرها کارهای آنها را دوست دارند.
سرسنگی ادامه داد: در واقع ما به این نکته توجه کنیم که افرادی که کارشان خوب است بتوانند امکان اجرا داشته باشند و در عین حال در کنار نام های بزرگ و آشنا توجهی هم به جوان تر ها و کسانی که نام آنها کمتر مطرح است کردیم.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: در برنامه 18 ماهه سال 92 و 93 ما تعداد زیادی کارگردان جوان را داریم و نام آنها را در جدول گذاشتیم و یک زمانی هم در جدول برای 5 کارگردانی که معرفی و چهره جدیدی برای تئاتر هستند قراردادیم که بتوانند خودشان را مطرح کنند.
وی در ادامه گفت: امکاناتی را فراهم کنیم که چهره های جوان تر نیز که مستعد هستند بتوانند در کنار پیشکسوتان اجرای تئاتر داشته باشند.
سرسنگی در خصوص پادگان ارتش که خریداری شده افزود: مدتها قبل این فضا توسط شهرداری تهران از ارتش خریداری شد و توافق های اولیه نیز انجام و قرار شد که ارتش در یک زمانی این مکان را تخلیه کند البته کار جدی و نظامی هم در این پادگان انجام نمی گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به سیاستی که در حوزه مدیریت شهری صورت گرفت پادگان ها به تدریج از مراکز شهر خارج و به مراکز دیگر نقل مکان کنند.
وی اظهار داشت: چون کل این پارک یک پادگان بزرگ بوده و با توجه به اینکه بخشی که باقیمانده شامل 3 سوله بزرگ و یک ساختمان که می‌ تواند در حزه فرهنگ کاربرد بیشتری داشته باشد، در ابتدا ارتش موافقت کرده ولی هنوز نسبت به واگذاری و تخلیه آن اقدام جدی صورت نگرفته است.
سرسنگی ادامه داد: امیدواریم که از فرمانده هان ارتش که می‌توانند این تصمیم را بگیرند و این کار را انجام دهند و در واقع با این کار یک خدمت بزرگی به حوزه فرهنگ و هنر خواهند کرد اگر این اتفاق بیفتد آن وقت ما می‌توانیم در فضایی که به ما داده می شود (پادگان فعلی) هم در حوزه هنرهای نمایشی و هم هنرهای تجسمی و دیگر حوزه ها فضاهای جدیدی را اضافه کنیم.
سرسنگی در خصوص درخواست خود از وزارت ارشاد به مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: هر سال وزارت ارشاد در راستای کمک به موسسات فرهنگی و هنری مبلغی را پرداخت می کردند یعنی از سال 90 به قبل مبلغی برای کمک دو مجموعه ایرانشهر و خانه هنرمندان صورت می گرفت سال 90 این کمک کمتر و سال 91 علی رغم این که ما نامه نوشتیم و من نیز حضوری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کردم که با توجه به گزارشی از فعالیتهای این مرکز ارائه شد و حجم برنامه هایی که در تماشاخانه ایرانشهر  و هم خانه هنرمندان درخواست کردیم که این کمک افزایش پیدا کند اما متاسفانه سال 91 این کمکی به این دو مجموعه نشد.
وی در خصوص اینکه سال 91 را با مشقت طی کرده اند تصریح کرد: در واقع مشقت زحمت دارد ولی زحمتی لذت بخش چون احساس می کنیم که در حوزه فرهنگ و هنر برای هنرمندان و فضای فرهنگی کشور کاری انجام می دهد ولی قطعاً این سال را به سختی طی کردیم البته از حمایت های شهرداری تهران و مجموعه های شهرداری معاونت فرهنگی کمال تشکر را دارم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار