روغن های گیاهی حاوی ریزمغذی هایی است که با حفظ سلامت موها موجب رشد بیشتر آن می شود.

کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: استفاده هر روزه از روغن های گیاهی به پیشگیری از شوره سر کمک می کند و مانع از خشکی پوست سر می شود.

مظفری افزود: روغن زیتون مرطوب و چرب کننده چند منظوره در صدر جدول روغن های گیاهی قرار دارد،به موهااستحکام می بخشد و آنها را درخشان می کند که باید مدتی پس از استفاده و قبل از خواب حتما شسته شود.

وی تصریح کرد: روغن نارگیل نیز که هم به صورت رقیق و هم غلیظ وجود دارد سرشار از مولکول های چربی سالم است که به سرعت جذب می شود و بدون اینکه حالتی چرب به مو بدهد آن را نرم و تغذیه می کند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه روغن بادام یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن مو و لطیف کردن پوست مفید است،گفت: پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کند و حالت الاستیکی آن را بهبود می بخشد و بهتر است با محصولات شوینده ترکیب شود.

مظفری با بیان اینکه روغن آفتابگردان حتی برای موها و پوست های چرب هم مفید است،افزود: از آنجائیکه این روغن به شکل طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای است،در ترمیم سلولی نقش دارد و مقدار کمی از آن هم تاثیر چرب کنندگی زیادی برای موها دارد.

وی روغن هویج را از دیگر روغن های معجزه کننده روی مو و پوست دانست و تصریح کرد: این روغن به دلیل ترکیبات ویژه،موها را به خوبی تغذیه و به جای براق کردن،آنها را درخشنده می کند که با ترکیب آن با دیگر روغن ها،می توان به عنوان نرم کننده و حالت دهنده استفاده کرد./س

برچسب ها: رشد مو ، روغن ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.